“Instants previs”, recital poètic

Com ens agrada la poesia!

El passat divendres 20 de gener vam acabar les classes amb un recital poètic a la biblioteca de l’institut. La Marta Tricuera i el Josep Sobrevals són dos magnífics actors lletraferits que ens van presentar amb passió i alegria un recull de poemes d’autors i autores ben diversos.

El seu espectacle va ser estrenat a la Biblioteca de Catalunya amb el títol “Instants previs” i respon a la idea de reflexionar sobre els moments en què estem a punt d’iniciar alguna experiència vital, un viatge, un nou amor, un nou any i sabem que tot està per fer, tot està per estrenar, tot és il·lusió i aventura. En aquesta proposta ens van interpretar poemes de Vicent Andrés Estellés, Ovidi Montllor, Joan Margarit, Feliu Formosa i també Rilke, Maria Mercè Marçal, Joana Raspall i molts d’altres. La posada en escena va ser austera i senzilla, dues cadires i una guitarra. Així la veu dels actors i el seu gest van fer brillar amb més intensitat aquesta poesia, el so de la paraula poètica que massa sovint empresonem en els llibres de text i la lletra impresa. Vam emocionar-nos amb la intensitat de l’amor, vam entendre què són les emocions i els sentiments, vam exaltar-nos amb la dignitat de proclamar-se tres voltes rebels. També vam riure, i molt, amb la descoberta de la poesia com el joc de significants, el doble sentit dels noms, la pronúncia enjogassada. En fi, un bon espectacle, uns bons actors, uns excel·lents poemes.

Aquí teniu la valoració d’alguns alumnes assistents al recital:

El passat divendres 20 de gener va venir a l’institut una parella d’artistes a presentar-nos el seu nou treball “Instants previs”, un recital poètic dramatitzat de varis autors de la llengua catalana. La selecció de poemes la vaig trobar molt encertada, n’hi havia alguns de més seriosos i difícils de comprendre però com que anaven seguits d’altres més entretinguts, l’estona ens va passar ben distreta. Al mateix temps, jo crec que aquesta selecció de poemes va aconseguir transmetre’ns que la poesia no ha de ser avorrida, sinó que hi podem establir diàlegs, cantar cançons, donar forma a aquelles idees abstractes, etc. També vaig apreciar molt com van involucrar el públic, ja que ens mantenia més atents i propers a ells com a persones, no únicament com a actors que ens han vingut a recitar uns poemes. No obstant, potser aquest apropament amb el públic hauria d’haver estat més reposat ja que per moments et feia perdre el fil del recital. Una altra cosa que s’hagués pogut millorar és l’acústica, perquè a vegades el so de la guitarra tapava la veu recitadora. En conclusió, jo diria que aquest recital va ser molt interessant, segurament perquè moltes persones no havien vist mai la poesia des d’aquest punt de vista, a més a més, vam poder apreciar d’una altra manera aquells poemes que havíem treballat a classe, a partir d’un costat més interpretatiu. (Jana Rejat. 1r Batxillerat A)

El divendres dia 20 de gener, els alumnes de 1r de Batxillerat vàrem rebre la visita d’un actor i una actriu a la biblioteca del centre. Ens van preparar un espectacle que va girar entorn “els instants prèvis” a cada moment clau de les nostres vides. L’obra principalment va consistir en un recital de poemes d’autors catalans treballats al llarg del trimestre, tot i que també hi van ser presents alguns autors de la literatura castellana. Va ser molt entretingut, van tractar tota classe de sentiments-impulsos i cadascun d’ells anava associat a un poema. Van saber transmetre’ns aquests sentiments i, en alguns moments vam riure, en d’altres estàvem més serens, i en alguna ocasió ens van fer posar els pèls de punta a qui els escoltàvem.
En conclusió, els espectadors ho vam passar molt bé i vam poder ser còmplices d’una activitat nova, que mai s’havia dut a terme abans al nostre institut. Des de l’IES Secretari Coloma donem suport a aquests tipus d’activitats i recomanem als altres centres a contribuir-hi. Per últim voldríem ressaltar les habilitats i la professionalitat d’ambdós actors que, sens dubte, van fer augmentar la qualitat de l’espectacle. (Max Zahn, 1r Batxillerat A)

El passat divendres, a la biblioteca de l’institut Secretari Coloma, vam tenir el plaer de presenciar “Instants previs”, una representació de poemes en la qual vamgaudir amb les paraules d’autors de la literatura catalana com Joana Respall, Joan salvat-Papasseit, Salvador Espriu i molts més. En el recital ens van dir que el millor moment d’un fet és abans que aquest succeeixi, ja que quan succeeix potser no és com ho esperàvem, però abans d’aquest moment tot pot ser com ho voldríem.La representació va ser duta a terme per Josep Sobrevals i Marta Tricuera. Ens van portar literatura com en una muntanya russa, van fer una bona barreja amb el clímax i anticlímax, fent així una estratègia per mantenir al públic atent i interessat, ja sigui amb la melancolia, la felicitat i la passió d’un amor o amb jocs de paraules que van provocar un bon somriure a més d’un. (Anthony Bowen, 1r Batxillerat A)

Cliqueu i podreu mirar algunes fotos més