Informació d’inici de curs enviada a les famílies

Informació d’inici de curs

Estem a punt de començar el curs escolar 2021-2022.  Esperem que no sigui un curs complicat a causa de la pandèmia. Anirem actuant sempre segons les indicacions que ens marqui els Departaments de Salut i Educació per protegir-nos i protegir-vos.

PRIMER DIA DE CLASSE

1. Les classes comencen el dia 15 de setembre, tal com marca el calendari municipal.

2. Aquest primer dia l’horari serà diferent: 9:00 a 14:30. Aquest primer dia, a les 9:00 del matí, els alumnes aniran entrant per la porta reixada del pati i es col·locaran a l’espai que haurem destinat a cada grup. El tutor de cada grup els acompanyarà a cada classe.

3. Demanem a l’alumnat que aquest dia vinguin puntuals.

4. La sortida serà a les 14:30, com sempre.

5. Durant aquest primer dia es faran activitats diferents: s’explicarà l’organització del curs i la normativa d’actuació, els entregarem la documentació (molt important!) que caldrà que retornin degudament signada, i faran una activitats d’acollida.

6. És molt necessari que aquest primer dia els alumnes d’ESO i Batxillerat portin l’estoig i el material que considerin necessari. Se’ls regalarà a cadascun d’ells la carpeta i l’agenda. Entregarem els portàtils a aquells alumnes que el Departament d’Educació, en la primera fase de digitalització del centre, els els cedeix. Recordar-vos que els alumnes de 2n d’ESO, de moment, encara no tenen l’ordinador del Departament fins que Educació desplegui totalment el Pla Digital dels centres, per tant han de portar el seu que van comprar el curs passat.

7. Els alumnes de Batxillerat, després del primer pati, faran classe normal.

RECORDATORIS IMPORTANTS

1. Preguem que tant al primer dia com al llarg del curs els alumnes siguin puntuals. L’institut obrirà les portes a les 7:50, així doncs, deu minuts abans de començar, per evitar aglomeracions, l’alumnat pot començar a pujar cap a les seves aules, tranquil·lament.

2. La mascareta és d’ús obligatori i s’ha de dur de casa.

3. Si un alumne, al matí abans d’entrar al centre, es troba malament, no pot venir. La família ha de telefonar a l’institut, i, a continuació, posar-se en contacte amb el seu metge. Serà el metge qui indicarà a la família el que ha de fer, i si cal que es faci les proves i es confini, o no.

4. En aquest mateix correu us adjuntem una carta que ens ha fet arribar el Departament d’Educació.

5. L’institut no té cap poder per confinar un alumne, un grup o tot el centre. El confinament depèn del Departament de Salut i del Departament d’Educació, mai de la direcció de l’institut.

6. És important que les famílies estigueu pendents del correu electrònic i de l’aplicació del mòbil (ComunicAppEdu).

7. Aquest curs farem dos patis: a les 10:20 i a les 12:30.  Demanem que els alumnes abans de venir al centre facin un primer esmorzar. Si no mengen res, i han de dur mascareta tot el dia, poden trobar-se malament. També és important que portin un esmorzar per les hores del pati i una cantimplora (o ampolla) d’aigua individual.

8. Abans del primer pati, de 9:50 a 10:20, els alumnes d’ESO i Batxillerat faran el Pla de Lectura. Un projecte impulsat per crear l’hàbit lector entre l’alumnat i millorar la seva competència en comprensió lectora i expressió.

9. Pel dimecres 3 de novembre de 2021, a les 17:30, hi ha prevista la reunió d’inici de curs. Quan tinguem clares les indicacions sobre reunions establertes per Educació i Salut, us farem arribar la informació per tal que sapigueu com l’hem organitzada. De totes maneres, un cop iniciat el curs, els tutors i/o tutors individuals dels vostres fills es posaran en contacte amb vosaltres a través del correu electrònic.

Esperem que hàgiu passat un bon estiu. Restem a la vostra disposició per resoldre els dubtes que puguin sorgir.