8 de març: Dia internacional de les dones

ACTIVITATS PRÈVIES AL 8 DE MARC DEL 2019

Al llarg d’aquest segon trimestre l’alumnat ha dedicat diverses tutories a fer activitats relacionades amb les diverses formes de desigualtat de gènere i discriminació envers la dona.

L’alumnat de primer d’ESO ha fet un seguit de dibuixos a través dels quals ha expressat el futur laboral que els agradaria tenir d’aquí a 20 anys.  A partir d’aquesta activitat s’han fet un seguit de reflexions encaminades a prendre consciència de la influència dels estereotips en la presa de decisions així com en les relacions laborals entre homes i dones.

L’alumnat de segon d’ESO ha dedicat diverses sessions de tutoria a treballar els estereotips de gènere. Les activitats han anat encaminades a entendre les diferències entre sexe i gènere, així com saber què són els rols i estereotips de gènere.

L’alumnat de tercer i quart d’ESO ha realitzat activitats diverses per tal de conscienciar-se  sobre els prejudicis i missatges discriminatoris que rebem de forma inconscient.

S’han analitzat les lletres masclistes d’algunes cançons d’estil regaetoon i s’han elaborat lletres noves.

Els alumnes de 4t d’ESO han fet aquests videominuts contra el masclisme en el dia internacional de les dones del 8 de març.

A Batxillerat s’han realitzat activitats relacionades amb l’assetjament i la violència masclista en diversos àmbits.