Una desena d’alumnes de tercer d’ESO exerceixen de monitors astronòmics a la clàssica Nit d’Estels

La Nit d’Estels, activitat amb molta tradició a l’Institut, ha sumat una nova edició.

Les mesures sanitàries a causa de la COVID-19 han obligat a modificar-la substancialment, però manté l’objectiu formador i divulgador.

Una desena d’alumnes de tercer d’ESO han aprofitat el projecte comunitari per fer el monitoratge de cinc estacions a tot l’alumnat de primer.

Els punts més importants han estat:

•  El moviment sol-terra amb l’ajuda d’un tel·leri
  • Les fases de la lluna, accidents geogràfics i allunatges
  • Els planetes del sistema solar a escala amb la col·laboració dels alumnes de l’aula d’escolarització inclusiva
  • Les constel·lacions i mites de l’antiguitat
  • Les galàxies i teories sobre la formació de l’univers

L’activitat ha rebut molt bons comentaris tant per part de l’alumnat que ha visitat l’exposició com per part dels monitors que han fet un destacat treball de preparació

La Nit d’Estels és una activitat en què hi participa els departaments de Ciències, Matemàtiques i Tecnologia, i rep la col·laboració del professorat de primer d’ESO.