Taller sobre equitat menstrual

El passat dijous dia 16 de maig els alumnes de 3r d’ESO van assistir a una xerrada sobre la menstruació, xerrada inclosa en el Pla d’Equitat Menstrual del Departament de Salut.
El taller es fonamenta en:

 Els drets humans de les dones i les persones que menstruen, a fi de garantir l’equitat menstrual, l’accessibilitat i la salut, per a totes les dones i persones que menstruen.

 Educació menstrual per aconseguir un canvi de comportament i actitud en la percepció social de la menstruació de tota la societat.

 Compromís amb el medi ambient i la sostenibilitat, que suposa promoure l’ús de productes reutilitzables i segurs.

Meritxell Cortals, infermera del programa Salut i escola d’ABS i infermera de referència del nostre institut, va explicar als alumnes el cicle menstrual de les dones i els canvis hormonals de la pubertat. Aquesta xerrada va servir per trencar mites sobre la menstruació i per informar i conscienciar als alumnes sobre la necessitat d’utilitzar productes reutilitzables i menys contaminants com ara la copa menstrual, les calces menstruals o les compreses de tela.
L’activitat es va iniciar amb la visualització d’unes fotos; els alumnes havien de dir si era un producte menstrual o no. Seguidament, els van ensenyar diferents productes femenins reutilitzables , sobre els quals havien de dir els avantatges o inconvenients que tenen. Després ens van passar diferents productes menstruals perquè veiessin com eren i poguessin aprendre’n la seva utilitat.

L’equitat menstrual té el suport d’Educació, Sanitat i Igualtat i Feminisme.

La finalitat d’aquest taller ha estat oferir informació sobre la menstruació a noies i nois, de fet entre els nens prop d’un 13% arriben a aquesta edat sense tenir cap coneixement al respecte, fet que fa necessàries les xerrades.

L’alumnat de 1r i 3r d’ESO han valorat molt positivament el taller, ja que ara coneixen molt més el món de la menstruació i han pogut aprendre força coses que desconeixien totalment.