Activitats de primer de batxillerat

Darrerament, l’alumnat de 1r de batxillerat ha fet diverses activitats curriculars dins i fora de les instal·lacions del nostre centre. Són les següents:

Sortida als jutjats de Girona – Audiència provincial

L’alumnat de l’assignatura de Ciutadania, política i dret de 1r de batxillerat ha visitat les dependències, el dijous 9 de maig, i ha pogut assistir a un judici amb jurat popular.

La visita ha estat molt interessant. Ens han explicat la varietat de tasques que es necessiten dins un jutjat i el protocol i les responsabilitats de cadascú: magistrats, fiscals, mossos d’esquadra, seguretat, administratius, arxivers… Tots ells han compartit de manera generosa les seves experiències amb nosaltres i els hi estem molt agraïts.

Taller de fotoperiodisme – activitat Nadie es ilegal

El 16 de maig, la matèria de problemàtiques socials i també la matèria de Ciutadania, política i dret de 1r de batxillerat han realitzat una xerrada amb la Mireia Comas, una fotoperiodista que ens ha aproximat a una realitat molt propera però que a vegades sembla llunyana: la de les persones sense papers. També ens han visitat i ens han explicat les seves vivències, de manera molt generosa, dos nois que han viscut en aquesta situació.

Els hi estem molt agraïts per compartir i reflexionar conjuntament. Ens han ajudat a ser conscients d’una realitat molt dura i ens han fet prendre consciència que és necessari que hi hagi mitjans i mesures de suport per a millorar les seves vides.