L’Institut

L’Institut Santa Eugènia de Girona és un centre públic de secundària que depèn del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Es troba ubicat en el barri de Santa Eugènia de la ciutat de Girona, dins la zona d’escolarització Oest de la ciutat. Per proximitat li correspon donar servei, pels estudis obligatoris i batxillerat, a més del barri de Santa Eugènia, als sectors de Sant Narcís i Eixample Nord del barri de l’Eixample. Per la Formació Professional, l’àmbit geogràfic d’influència és molt més ampli i, en alguns casos, per la singularitat dels estudis, abasta totes les comarques gironines.

Identitat i caràcter propi

La zona d’influència de l’ESO i el batxillerat, segons dades de l’Ajuntament de Girona, presenta uns percentatges de població de fora de Catalunya i de fora de l’Estat semblants a la mitjana de la ciutat, també proper a la mitjana de la ciutat es troba el nivell d’instrucció de les famílies. Per tant, a l’ESO i el Batxillerat, el centre gaudeix de riquesa d’orígens de l’alumnat i tenim diversitat de nivells instructius de les famílies. Això fa que l’Institut estigui especialment preparat en el vessant d’orientació, per cobrir adequadament les necessitats que puguin tenir les famílies i els alumnes en aquest terreny. Igualment el centre disposa d’un ampli ventall de recursos per cobrir tan els dèficits formatius que puguin tenir alguns alumnes, com les necessitats d’atenció de l’alumnat més excel•lent i capaç.

La procedència dels alumnes de cicles formatius pot anar més enllà de la zona d’influència esmentada, en bona mesura perquè, en la majoria dels estudis de formació professional, l’Institut Santa Eugènia és l’únic centre, d’una àmplia zona geogràfica supramunicipal, que els ofereix.

Missió

Acollir, incloure, orientar i formar a tot l’alumnat.

A l’ESO, per garantir l’assoliment de les competències clau per un desenvolupament personal i social sòlid que, a més, asseguri la preparació suficient per seguir formant-se.

Al Batxillerat, per garantir l’aprofundiment suficient en l’estudi per accedir amb plenes garanties als estudis superiors (universitat o cicles formatius de grau superior).

Als Cicles Formatius, per garantir una inserció laboral molt elevada en els diferents sectors industrials i de serveis associats a tots els cicles formatius del nostre institut, així com per garantir una formació professional sòlida, adaptada a les necessitats del moment, que doni resposta a les necessitats de personal qualificat de les empreses.

I tot això, des d’un posicionament de centre obert, tolerant, respectuós i inclusiu que vetlla per oferir igualtat d’oportunitats a tots els alumnes i per la seva formació integral. Contribuint així a que esdevinguin bones persones, responsables, amb sentit crític i preparades per participar activament en la nostra realitat social i contribuir a la millora de la societat.

Visió

Ésser reconegut com un Institut de referència pels seus resultats en inclusió, orientació i formació, que fa de la diversitat un valor afegit, que potencia el desenvolupament personal i la competència dels seus alumnes, afavorint llur incorporació a la vida activa mitjançant la inserció laboral i/o la progressió acadèmica, i per ser una comunitat educativa cohesionada i acollidora mitjançant l’aprenentatge globalitzat, la innovació i la inclusió.

Valors

Els principals valors que guien l’actuació del centre per tal de poder assolir la nostra missió són:

• Obertura, tolerància, respecte i inclusió
  • Sostenibilitat ambiental
  • Equitat i igualtat d’oportunitats
  • Generositat i cohesió social
  • Acceptació, empatia i assertivitat
  • Curiositat, intuïció, esforç i disciplina
  • Qualitat, professionalitat i satisfacció
  • Confiança i compromís
  • Creativitat, cooperació, innovació i emprenedoria
  • Treball en equip, eficàcia i eficiència