CAEI

El centre disposa d’una comissió Comissió d’Atenció a l’Educació Inclusiva(CAEI) encarregada de planificar, coordinar i fer el seguiment de les actuacions que es duen a terme per atendre la diversitat de l’alumnat, la seva inclusió i potenciar totes llurs capacitats individuals. Aquesta comissió es reuneix amb un periodicitat setmanal, llevat de les setmanes en que és substituïda per les reunions de la Comissió Social.

Composició

  • El/La Coordinador/a pedagògic/a, que la presideix.
  • Orientació educativa.
  • Els/les Coordinadors/res de cicle.
  • Un professor/a dels Programes de Diversificació Curricular.
  • El/la representant de l’EAP.
  • El/la Integrador/a Social (IS).
  • Un representant de la SIEI.

Si escau, els/les caps dels departaments de les àrees instrumentals (llengua i matemàtiques) i els coordinador de cicle assistiran a les reunions d’aquesta comissió quan es tractin aspectes relacionats amb el tractament d’aquestes àrees o es requereixi alguna informació complementària pròpia del cicle.

Funcions

  • Concretar els criteris i les prioritats que el centre estableix per a l’atenció a les diversitats dels alumnes.
  • Organitzar, ajustar i fer el seguiment de l’aplicació dels recursos de què disposa el centre i de les mesures adoptades per aplicar els criteris (determinats en el PEC) i les actuacions per a l’atenció als alumnes.
  • Col·laborar amb l’entorn escolar o, si escau, amb els plans educatius d’entorn o altres programes socioeducatius en el quals participi el centre, per dissenyar, planificar i desenvolupar de suport escolar i per atendre els alumnes.
  • Col·laborar amb els equips docents per establir els criteris per a l’avaluació formativa de l’alumne.
  • Fer l’avaluació de l’aplicació de les mesures de l’atenció als alumnes en el centre i del seu progrés.
  • Establir els mecanismes per garantir el seguiment de l’evolució dels alumnes amb necessitats educatives especials i altres necessitats específiques de suport educatiu (NESE) i d’aquells que tenen dificultats per aprendre.
  • Fer el seguiment i la valoració de les decisions que es prenguin en el marc de la CAEI.

De forma més concreta la CAEI realitza les següents funcions:

a) Coordinació primària-secundària:

  • Fer el seguiment dels alumnes que han passat de sisè de primària a primer d’ESO i valorar les ajudes pedagògiques emprades, en el marc de la coordinació entre primària i secundària.
  • Recollir i gestionar la informació del traspàs primària-secundària.
  • Preveure els recursos per atendre les NESE.
  • Proposar l’agrupament de l’alumnat de 1r ESO (PIM) tenint en compte els recursos disponibles.

b) Atenció a la diversitat de l’alumnat a l’aula ordinària:

  • Proposar mesures de reforç dels aprenentatges.
  • Proposar mesures d’ampliació dels aprenentatges.
  • Orientar en quant a la metodologia al professorat.
  • Proposar l’alumnat que ha de dur full de seguiment.

c) Programes de diversificació curricular:

  • Coordinar i fer el seguiment dels diferents programes de diversificació curricular (Aula Oberta, Projecte FAIG, Projecte Experimenta, etc.)
  • Confeccionar i actualitzar el protocol d’ingrés i/o sortida de l’alumnat als diferents programes de diversificació curricular.
  • Valorar propostes d’ingrés i sortida d’alumnes als diferents programes de diversificació curricular.
  • Vetllar per la correcció i coherència de les adaptacions curriculars.
  • Assessorar en el procés d’avaluació/acreditació de l’alumnat dels diferents programes de diversificació curricular.
  • Fer propostes d’acreditació en acabar l’etapa, i orientació de l’alumnat.

d) Plans individualitzats:

  • Proposar els procediments i criteris que empraran els equips docents per fer les adaptacions o els plans de suport individualitzats (PI) que corresponguin.
  • Orientar el professorat sobre les característiques de l’alumnat que ha de tenir un PI.
  • Coordinar les actuacions realitzades dins dels PI.
  • Valorar els resultats de l’avaluació de l’alumnat amb PI.

e) Programes de diversificació curricular específics per alumnes amb inadaptació al medi escolar i risc d’exclusió social (UEC):

  • Establir el procés i determinar el perfil d’alumnat que calgui derivar a una Unitat d’Escolarització Compartida (UEC).
  • Fer el seguiment periòdic de l’evolució de l’alumnat derivat a la UEC.
  • Proposar la finalització del recurs, acreditació i orientació posterior de l’alumnat.

f) Atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials (NESE):

  • Revisar les adaptacions curriculars de l’alumnat NESE.
  • Fer un seguiment periòdic de l’evolució de l’alumnat amb NESE.
  • Revisar les actuacions fetes amb l’alumnat amb NESE.
  • Assessorar en el procés d’avaluació/acreditació de l’alumnat amb NESE.

g) Suport Intensiu de l’Escolarització Inclusiva (SIEI):

  • Revisar les adaptacions curriculars, horàries i metodològiques de l’alumnat del SIEI.
  • Fer un seguiment periòdic de l’evolució de l’alumnat del SIEI.
  • Revisar les actuacions de l’alumnat del SIEI.
  • Assessorar en el procés d’avaluació/acreditació de l’alumnat del SIEI.
  • Proposar actuacions i estratègies d’intervenció als equips docents.
  • Concretar el protocol per l’acollida de l’alumnat de nova incorporació al SIEI.
  • Concretar els protocols d’intervenció en situacions de crisi.
  • Planificar, conjuntament amb l’EAP, l’orientació de l’alumnat en finalitzar l’educació obligatòria.

h) Coordinació de la intervenció en l’atenció a l’alumnat nouvingut:

  • Fer el seguiment de l’alumnat nouvingut.
  • Fer propostes per millorar la seva incorporació al centre.

i) Coordinació de l’intervenció de IS:

  • Coordinador les demandes del equips docents al IS.
  • Prioritzar i valorar les demandes de l’EAP.
  • Traspassar la informació i donar orientacions posteriors a l’avaluació de l’alumnat.

j) Coordinació de la intervenció del IS:

  • Coordinar les demandes dels equips docents al IS.
  • Prioritzar i valorar les demandes al IS.
  • Fer un seguiment periòdic de l’evolució de l’alumnat amb seguiment del IS.