El centre disposa d’una comissió Comissió d’Atenció a l’Educació Inclusiva(CAEI) encarregada de planificar, coordinar i fer el seguiment de les actuacions que es duen a terme per atendre la diversitat de l’alumnat, la seva inclusió i potenciar totes llurs capacitats individuals. Aquesta comissió es reuneix amb un periodicitat setmanal, llevat de les setmanes en que és substituïda per les reunions de la Comissió Social.
Composició
- El/La Coordinador/a pedagògic/a, que la presideix.
- Orientació educativa.
- Els/les Coordinadors/res de cicle.
- Un professor/a dels Programes de Diversificació Curricular.
- El/la representant de l’EAP.
- El/la Integrador/a Social (IS).
- Un representant de la SIEI.
Si escau, els/les caps dels departaments de les àrees instrumentals (llengua i matemàtiques) i els coordinador de cicle assistiran a les reunions d’aquesta comissió quan es tractin aspectes relacionats amb el tractament d’aquestes àrees o es requereixi alguna informació complementària pròpia del cicle.
Funcions
- Concretar els criteris i les prioritats que el centre estableix per a l’atenció a les diversitats dels alumnes.
- Organitzar, ajustar i fer el seguiment de l’aplicació dels recursos de què disposa el centre i de les mesures adoptades per aplicar els criteris (determinats en el PEC) i les actuacions per a l’atenció als alumnes.
- Col·laborar amb l’entorn escolar o, si escau, amb els plans educatius d’entorn o altres programes socioeducatius en el quals participi el centre, per dissenyar, planificar i desenvolupar de suport escolar i per atendre els alumnes.
- Col·laborar amb els equips docents per establir els criteris per a l’avaluació formativa de l’alumne.
- Fer l’avaluació de l’aplicació de les mesures de l’atenció als alumnes en el centre i del seu progrés.
- Establir els mecanismes per garantir el seguiment de l’evolució dels alumnes amb necessitats educatives especials i altres necessitats específiques de suport educatiu (NESE) i d’aquells que tenen dificultats per aprendre.
- Fer el seguiment i la valoració de les decisions que es prenguin en el marc de la CAEI.
De forma més concreta la CAEI realitza les següents funcions:
a) Coordinació primària-secundària:
- Fer el seguiment dels alumnes que han passat de sisè de primària a primer d’ESO i valorar les ajudes pedagògiques emprades, en el marc de la coordinació entre primària i secundària.
- Recollir i gestionar la informació del traspàs primària-secundària.
- Preveure els recursos per atendre les NESE.
- Proposar l’agrupament de l’alumnat de 1r ESO (PIM) tenint en compte els recursos disponibles.
b) Atenció a la diversitat de l’alumnat a l’aula ordinària:
- Proposar mesures de reforç dels aprenentatges.
- Proposar mesures d’ampliació dels aprenentatges.
- Orientar en quant a la metodologia al professorat.
- Proposar l’alumnat que ha de dur full de seguiment.
c) Programes de diversificació curricular:
- Coordinar i fer el seguiment dels diferents programes de diversificació curricular (Aula Oberta, Projecte FAIG, Projecte Experimenta, etc.)
- Confeccionar i actualitzar el protocol d’ingrés i/o sortida de l’alumnat als diferents programes de diversificació curricular.
- Valorar propostes d’ingrés i sortida d’alumnes als diferents programes de diversificació curricular.
- Vetllar per la correcció i coherència de les adaptacions curriculars.
- Assessorar en el procés d’avaluació/acreditació de l’alumnat dels diferents programes de diversificació curricular.
- Fer propostes d’acreditació en acabar l’etapa, i orientació de l’alumnat.
d) Plans individualitzats:
- Proposar els procediments i criteris que empraran els equips docents per fer les adaptacions o els plans de suport individualitzats (PI) que corresponguin.
- Orientar el professorat sobre les característiques de l’alumnat que ha de tenir un PI.
- Coordinar les actuacions realitzades dins dels PI.
- Valorar els resultats de l’avaluació de l’alumnat amb PI.
e) Programes de diversificació curricular específics per alumnes amb inadaptació al medi escolar i risc d’exclusió social (UEC):
- Establir el procés i determinar el perfil d’alumnat que calgui derivar a una Unitat d’Escolarització Compartida (UEC).
- Fer el seguiment periòdic de l’evolució de l’alumnat derivat a la UEC.
- Proposar la finalització del recurs, acreditació i orientació posterior de l’alumnat.
f) Atenció a l’alumnat amb necessitats educatives especials (NESE):
- Revisar les adaptacions curriculars de l’alumnat NESE.
- Fer un seguiment periòdic de l’evolució de l’alumnat amb NESE.
- Revisar les actuacions fetes amb l’alumnat amb NESE.
- Assessorar en el procés d’avaluació/acreditació de l’alumnat amb NESE.
g) Suport Intensiu de l’Escolarització Inclusiva (SIEI):
- Revisar les adaptacions curriculars, horàries i metodològiques de l’alumnat del SIEI.
- Fer un seguiment periòdic de l’evolució de l’alumnat del SIEI.
- Revisar les actuacions de l’alumnat del SIEI.
- Assessorar en el procés d’avaluació/acreditació de l’alumnat del SIEI.
- Proposar actuacions i estratègies d’intervenció als equips docents.
- Concretar el protocol per l’acollida de l’alumnat de nova incorporació al SIEI.
- Concretar els protocols d’intervenció en situacions de crisi.
- Planificar, conjuntament amb l’EAP, l’orientació de l’alumnat en finalitzar l’educació obligatòria.
h) Coordinació de la intervenció en l’atenció a l’alumnat nouvingut:
- Fer el seguiment de l’alumnat nouvingut.
- Fer propostes per millorar la seva incorporació al centre.
i) Coordinació de l’intervenció de IS:
- Coordinador les demandes del equips docents al IS.
- Prioritzar i valorar les demandes de l’EAP.
- Traspassar la informació i donar orientacions posteriors a l’avaluació de l’alumnat.
j) Coordinació de la intervenció del IS:
- Coordinar les demandes dels equips docents al IS.
- Prioritzar i valorar les demandes al IS.
- Fer un seguiment periòdic de l’evolució de l’alumnat amb seguiment del IS.