La nostra història

L’Institut ROVIRA-FORNS va ocupar durant 12 anys els terrenys de l’antiga masia de Can Folguera, una de les més atractives i singulars que ha conegut Santa Perpètua. edificada el 1707, fou propietat de la família Folguera fins el 1881 quan Pere Folguera i Surroca, ofegat pels deutes heretats del pare, va vendre a Antonio López López, marqués de Comillas, la masia, les terres i dues mines d’aigua. La masía fou habitada per masovers fins el 1972 quan, la construcció de l’actual barri motivà el seu tancament. La casa fou enderrocada el 1979 per decissió de l’Ajuntament.

El 1979 els terrenys del mas acolliren el Col·legi Públic Can Folguera, que intentava donar resposta al fort creixement demogràfic del barri. És curiós que precisament aquesta fou l’última escola pública edificada al poble i també fou la primera en tancar per manca d’alumnes l’any 1993.

A partir del curs 1994-1995 el centre passà a ser d’ensenyament secundari, denominant-se en un primer moment com Extensió de l’IES de Santa Perpètua, acollint alumnes de primer i tercer d’ESO. Des d’aleshores ha anat creixent fins l’actualitat en que s’imparteixen tots els cursos de  l’ESO i els dos cursos de batxillerat.

El curs 1998-1999 el centre adoptà el nom acual de Rovira-Forns, en record de dos fills del poble, Josep Rovira i Projecte Forns, que moriren assassinats al camp de concentració nazi de Gussen durant la Segona Guerra Mundial.

Finalment, la realitat s’imposà i, a finals de l’any 2005 s’inicià la construcció d’un nou edifici per al nostre centre, que sens dubte vindria a solucionar els problemes d’espai i de manca d’equipaments que havíem patit al llarg dels anys.
L’any 2000 l’administració aprovà un Pla estratègic presentat pel centre que abastà fins el 2005 que va permetre assolir alguns dels recursos materials i humans que necessitàvem. Aquest any també fou el de l’inici de les mobilitzacions i actes reivindicatius en favor de la construcció d’un nou edifici per al nostre centre (ocupació simbòlica dels nous terrenys, campanya “un duro per l’Institut”, etc.).

L’edifici estava enllestit l’estiu de 2006, però per diversos problemes no el vam poder ocupar fins el gener de 2007 i fou inaugurat oficialment el 30 d’octubre de 2007 pel Conseller Ernest Maragall.

L’any 2014 vam celebrar el nostre 20 aniversari i actualment el centre està en creixement. El curs 2016-2017 es van edificar dues noves aules i per al curs 2017-2018 està prevista la construcció de quatre aules més.