Visitem “Art i mite. Els déus del Prado”

Dijous 21 d’abril 2022 els alumnes de les optatives d’Art, Clàssiques i Religió van anar al CaixaForum de Girona a veure “Els déus del Prado”, una exposició que recull obres de diferents autors i estils on els déus i els herois clàssics són protagonistes dels relats.

L’exposició “Art i mite. Els déus del Prado” aplega una selecció acurada d’obres que formen part de les col·leccions del Museu Nacional del Prado. A través de pintures, escultures i medalles –datades entre el segle I aC i el final del segle XVIII– s’ofereix una mirada àmplia sobre la mitologia clàssica i la seva representació al llarg de la història de l’art.

Es tracta d’una exposició diacrònica, que ofereix alhora diferents representacions d’un déu o un mite tenint en compte un criteri iconogràfic, i no qüestions formals o cronològiques. Així es pot apreciar al mateix temps la riquesa iconogràfica, geogràfica i cronològica de les col·leccions del Museu del Prado, on aquest tipus d’obres s’exhibeix tradicionalment d’acord amb criteris en els quals preval l’organització basada en escoles i períodes artístics.

Així mateix, la mostra inclou diversos elements que contraposen el discurs clàssic de les peces exhibides amb la contemporaneïtat dels mites al segle XXI. Una reflexió a l’entorn de com han sobreviscut els mites clàssics en la cultura contemporània i com aquests mites narren les idees actuals sobre l’amor, la bellesa, la natura, el destí, la masculinitat o la feminitat.