VISITA DEL CASTELL DE PÚBOL

gala-daliDimecres, 8 de març, els alumnes de segon de batxillerat van visitar el castell de Púbol, que Salvador Dalí va regalar a Helena Diakonoff, coneguda amb el nom de Gala, quan ella tenia 75 anys. Es tracta d’una fortificació gòtica renaixentista de finals del segle XIV,. El seu jardí recorda la màgia i el misteri del Romanticisme i és un indret insòlit  custodiat per quatre elefants que simbolitzen la memòria i el pas del temps. Cadascuna de les dependències del castell és una finestra oberta a la imaginació surrealista del pintor, que va concebre Gala com la seva deessa virginal -la Gala galàctica- que havia omplert la seva vida des de la seva coneixença a Cadaqués, el 1929, quan ella encara era la dona del poeta Paul Élouard i quan Dalí encara era un pintor jove i desconegut per al gran públic. “Estaba destinada a ser mi Gradiva, la que avanza, mi victoria, mi esposa” -confessa Dalí al seu llibre Vida secreta– “Sin Gala, yo jamás hubiese llegado a nada. Ella es mi madre, mi oxígeno”.

Els alumnes de segon de batxillerat s’han endinsat en aquesta creació, l’espai Gala, una fantasia daliniana per a la núvia de l’Avantguardisme surrealista.

img_20170308_122201

img_20170308_122915