Tret de sortida a La Marató 2021!

Com cada any, l’Institut Ridaura participa i col·labora amb La Marató de TV3, i per a l’edició 2021 ja estem preparant, en format habitual, la Gran Quina Ridaura, que es durà a terme el dimecres 22 de desembre 2021.

Enguany se sortejaran 24 lots que, any rere any, aporten els alumnes de 1r d’ESO i tot el professorat del centre. Del 22 de novembre a l’1 de desembre, es recolliran els productes per a poder confeccionar tots els lots-paneres i del 13 al 17 de desembre tot l’alumnat podrà adquirir 1 únic cartró per només 3€ amb el qual podrà participar a 6 quines.

Tota la recaptació anirà destinada íntegrament a La Marató, dedicada en aquesta edició a un grup de problemes de salut molt comuns que afecten una de cada quatre persones en algun moment de la vida, amb un elevat impacte social, sanitari i de la qualitat de vida de les persones afectades i del seu entorn: depressió, ansietat, trastorn bipolar, esquizofrènia i altres psicosis, trastorns obsessius compulsius, trastorns del neurodesenvolupament (com el TDAH, el trastorn de l’espectre autista o els de l’aprenentatge), trastorns de la personalitat, de la conducta alimentària o addiccions. Aquests són, només, alguns dels problemes de salut mental que centraran la 30a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio del 19 de desembre.

Tots els alumnes rebran la sessió informativa a les seves tutories i podran veure el dossier de la campanya, l’espot de promoció i el documental divulgatiu on els actors Biel Duran i Mireia Oriol mostren com es conviu amb un trastorn mental. Els acompanyen la psiquiatra Montserrat Dolz i la psicòloga clínica Àurea Moreno. El músic Lildami hi posa el punt final amb un tema musical expressament compost per a aquest reportatge.

L’INS Ridaura fa sis anys que col·labora en aquest gran projecte de país i en aquestes edicions hem recaptat en total 6.085€. Activem doncs, amb la mateixa il·lusió i empenta de sempre, tota la solidaritat de la comunitat educativa Ridaura per incrementar aquesta gran xifra: Trenquem murs per la salut mental!