Nou portal web “Escola segura”

Educació crea un portal web per consultar l’afectació de la Covid en llars, escoles i instituts

La secretària general d’Educació, Núria Cuenca, ha presentat aquest dimecres, 23 de setembre 2020, l’espai web públic Traçacovid, una mesura de transparència per conèixer quina és la incidència de la Covid-19 als centres educatius catalans. L’aplicació “actualitzarà la informació, farà el seguiment i permetrà recercar les dades en funció de cada un dels centres del sistema, i estarà a l’abast de qualsevol ciutadà que vulgui informació d’un centre concret”.

En aquest espai, al qual s’accedeix a través de l’apartat Escola Segura, del web ensenyament.gencat.cat, les famílies hi poden trobar tota la informació sobre les actuacions que es portin a terme en l’àmbit educatiu i la situació de la comunitat en el context actual de pandèmia, així com les mesures i decisions que es prenguin i afectin el desenvolupament de les activitats escolars.

El Departament d’Educació, el Departament de Salut, els ajuntaments i els equips de coordinació territorial treballen conjuntament en la detecció precoç de casos de covid-19 i sospitosos, i en la gestió posterior, en favor de l’activitat escolar presencial, per garantir el dret a l’educació i a la socialització de l’alumnat. Les consultes es poden fer tant per comarca com per municipi.