El muntatge de l’arbre ha estat realitzat pels alumnes de l’Aula Oberta.

Felicitats, nois!!!

El Nadal ha entrat al Ridaura

Fa deu dies el Nadal va arribar al Ridaura. Enguany, a petició del Consell de delegats, hem organitzat un concurs de decoració de portes de les aules amb motius nadalencs tot utilitzant productes reciclats.

Els guanyadors de primer cicle d’ESO, SIEI i AIS ha estat:

• Classe de 1r ESO B

Els guanyadors de segon cicle d’ESO, Batxillerat i Aula Oberta ha estat:

• Classe de 4t ESO C

Els premis han estat una gentilesa de l’AMPA de l’Institut Ridaura a qui donem les gràcies.

TORNEIG NADALENC DE BOTIFARRA A 3r D’ESO

En el Torneig Nadalenc de Botifarra de 3r d’ESO, organitzat pel Departament de Matemàtiques, la parella formada per la Laia Hereu i l’Oleguer Massaguer n’ha estat la guanyadora, imposant-se per només un punt a la segona parella classificada, la Laia Fierro i la Carmen Giler. Han completat el podi els tàndems  Berta Sierra / Dorca Rosa i Agnés Castillo / Youcef Boulbekliz.

disseny: Miriam Belmonte, 4t D

TOT A PUNT PER A LA QUINA

Durant els propers dies i fins al 12 de desembre els alumnes de 2n d’ESO passaran per totes les aules a vendre les participacions per poder jugar a la quina solidària en favor de la Marató de TV3. El preu és de 2€ si voleu jugar 3 quines i 3€ per jugar a sis quines. No  us quedeu sense la possibilitat de guanyar aquests fantàstics lots!

SORTIDA A LES COVES PREHISTÒRIQUES DE SERINYÀ

El passat dijous, 29 de novembre, els alumnes de 1r d’ESO van fer una sortida a les coves prehistòriques de Serinyà. Al Parc, es pot estudiar el període paleolític i s’aprèn a respectar el patrimoni pel seu valor cultural com a font de coneixement. La visita a tres jaciments arqueològics ajuda a entendre com es van formar les coves, com era el paisatge, la fauna i la vida dels humans neandertal i sàpiens. La tecnologia del paleolític es va aprendre mitjançant la reproducció de les eines que els alumnes podien provar i es va fer una demostració de com es pot encendre foc.

VISITA AL MUSEU DEL CINEMA

El passat dijous 29 de novembre els alumnes de 2n d’ESO van visitar el Museu del Cinema de Girona. Allà van conèixer l’origen i els antecedents del cinema i van fer diferents tallers relacionats amb la imatge i la fotografia: uns alumnes van fer un taller d’animació, uns altres en van fer un de 3D, i els darrers, un de fotografia.

SETMANA DE LA CIÈNCIA

Amb motiu de la celebració de la setmana de la ciència, el passat 15 de novembre, els alumnes de l’optativa de Física i Química de 4t d’ESO i els alumnes de 1r i 2n de batxillerat cientìfic van gaudir de tallers-espectacle de química a càrrec del professor Josep Coromines. L’experiència va ser molt profitosa, ja que tots els experiments enriquien el currículum de l’optativa de 4t d’ESO i de batxillerat, tot reforçant i ampliant els continguts que es treballen a la matèria.

El mateix 15 de novembre, en el marc del projecte Som-hi, els alumnes de 5è i 6è de primària de l’escola Vall d’Aro van poder realitzar una sèrie d’experiments ideats i elaborats per alumnes de 3r d’ESO del nostre centre. Acompanyats pels seus mestres, els alumnes van poder viure de primera mà experiències de les matèries de química, física i biologia als laboratoris del nostre institut. L’experiència va ser molt enriquidora per part de les dues bandes, de ben segur que ho repetirem!

L’EXILI REPUBLICÀ i LA MATERNITAT D’ELNA

amb l’ ASSUMPTA MONTELLÀ.

El passat dilluns, la historiadora Assumpta Montellà va venir a l’Institut a fer una xerrada als alumnes de 4t d’ESO sobre “L’Exili Republicà i la Maternitat d’Elna”. L’autora va explicar el periple per a poder escriure aquest llibre: seguir el fil de la memòria d’alguns testimonis que li han explicat la seva experiència durant l’exili republicà. La vida de les famílies que van haver de marxar a França a partir del 26 de gener de 1939 i el que es van trobar un cop allà: camps de concentració de persones refugiades que venien de tota la península i que sobrevivien en terribles condicions.

El treball de l’Assumpta ha estat donar a conèixer el que va significar la Maternitat d’Elna per les dones que van poder sortir dels camps per anar-hi a parir els seus fills. Un total de 597 infants van tenir la sort de néixer en mans d’una valenta infermera suïssa, Elisabeth Eidenbenz, sota l’empara de la Creu Roja Internacional. Entre aquestes mares també hi havia dones jueves que fugien dels nazis, responsables del tancament de la Maternitat. Aquestes i moltes més, van ser les històries que l’Assumpta ens va explicar i va acabar amb una reflexió sobre la realitat de les persones refugiades actualment arreu del món comparant-la amb la dels que van marxar durant i després de la Guerra Civil Espanyola.