Tots els centres públics d’Educació Secundària de Catalunya poden expedir certificats d’equivalència del nivell de català a l’alumnat que ho sol·liciti i compleixi els requisits establerts per la normativa vigent.
Important: aquest certificat no es pot expedir a l’alumnat que hagi obtingut el títol d’ESO a través d’una Escola d’Adults.
Com fer la sol·licitud
- Cal emplenar la sol·licitud corresponent.
- Adjuntar la documentació requerida segons el nivell sol·licitat.
- Presentar-ho a la Secretaria del centre o enviar-ho per correu electrònic a: XXXXX
Nivell B2
| Estudis | Requisits | Documentació |
|---|---|---|
| EGB | Totalitat de l’EGB | DNI Llibre d’escolaritat d’EGB |
| FP1 | Totalitat de l’EGB i FP1 | DNI Llibre d’EGB Certificat de FP1 |
| ESO | Mínim de 4 cursos de primària a Catalunya Totalitat de l’ESO |
DNI Llibre de Primària i Secundària |
Nivell C1
| Estudis | Requisits | Documentació |
|---|---|---|
| ESO | 3 cursos de primària a Catalunya Totalitat de l’ESO (a partir de 2007/2008 amb Llengua Catalana aprovada) |
DNI Llibre de Primària Llibre d’ESO |
| Batxillerat (LOGSE) | 3 cursos de primària 5 cursos entre ESO i Batxillerat amb Llengua Catalana cursada |
DNI Llibre de Primària Llibre d’ESO Llibre de Batxillerat |
| Batxillerat (BUP) | Totalitat de l’EGB i BUP (a partir del curs 1978-79) | DNI Llibre d’EGB Llibre de BUP |
| FP2 | Totalitat d’EGB, FP1 i FP2 (a partir del curs 1978-79) | DNI Llibre d’EGB Certificat de qualificacions FP1 i FP2 |
Més informació
- Si no es disposa dels llibres d’escolaritat, es pot sol·licitar un certificat de qualificacions als centres on s’han cursat els estudis.
- Cal haver estat escolaritzat a Catalunya.
- No s’ha d’haver estat exempt de l’assignatura de català.
- Persones nascudes abans de 1972 han de dirigir-se al Departament d’Educació (Normalització Lingüística).
Contacte Departament d’Educació
Telèfons: 93 551 69 00 / 93 400 69 00
Adreça: Via Augusta, 202 – Barcelona
Altres casos
- Si has obtingut l’ESO en una Escola d’Adults, cal tramitar el certificat directament en aquell centre.


