Viatge de 4t a Donostia

El viatge de 4t d’ESO de final d’etapa va portar els alumnes del curs 14/15 fins a l’alberg Ulía de Donostia, situat en un indret de vistes més que privilegiades sobre les badies de la ciutat i amb un personal d’alta qualitat humana. Des d’aquesta base d’estada i d’operacions, a tocar de la platja (Zurriola, on hi ha el Kursaal) més jove i surfera del sud d’Europa, van poder gaudir de tota mena d’activitats de lleure i culturals. Van visitar Pamplona, Bilbao (museu Guggenheim, barri vell, passeig del Nervión, etc.), Hondarribia (en plena ebullició pel seu conegut mercat medieval) i, naturalment, Donostia, que era a un quart d’hora caminant des de l’alberg. És a dir, van conèixer l’ànima urbana i moderna d’Euskal Herria. El temps va acompanyar a la seva manera; és a dir, a la manera basca. Amb tot, els alumnes van banyar-se a Zurriola amb sol, un dia que va treure el cap tot un matí, i per descomptat amb pluja, més d’un dia, i també van rebre un curs de surf o van poder practicar paddle surf i caiac a la famosa platja de La Concha. Altres activitats van ser un combat de paintball làser pel monte Ulía o un sopar de gala a una pizzeria del barri vell de Donostia, que va acabar a la disco Friends del Boulevard Zumardia. En definitiva, un viatge ben difícil d’oblidar per a tots plegats.

Vistes des de l'alberg
Vistes des de l’alberg, a mig pujar del monte Ulía

1920px-Donostia._Euskal_Herria.
Platja de Zurriola vista des del monte Ulía