Projecte “Cultivem”

“El projecte Cultivem el futur iniciat el curs 18/19, 2n Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica,ha quedat en interrogant des del tancament d’escoles i d’instituts. Cultivem el futur, amb els focus en la independència de combustibles fòssils, en la utilització de varietats locals, en l’empoderament en la producció d’aliments, volia alertar de la importància que pren la sobirania alimentària quan una crisi arriba. Per aquest motiu, i també perquè la majoria dels nens i nenes no podien accedir a la natura, davant la impossibilitat de seguir amb l’hort escolar i les activitats d’educació ambiental, les implicades en el projecte han enginyat una manera de portar l’hort i els tallers a casa de tots els nens i nenes de l’Escola Vidal i Abad de Vilaller.
Els alumnes d’Educació i control ambiental de l’Institut Pont de Suert han fet un dossier amb tallers (sembra de llavors, observació i menjadora d’ocells, receptes amb alguna de les plantes a sembrar, mini guia de bolets de primavera…) i l’Associació d’Amics de les Varietats Ribagorçanes ha preparat un kit amb testos, substrat i llavors d’aromàtiques, medicinals i de les plantes que haurien de ser trasplantades a l’hort escolar abans de l’estiu.
La brigada de l’Ajuntament de Vilaller ha repartit el kit i el dossier a les llars, de manera que la canalla ha pogut embrutar-se amb terra i ara espera que creixin les plantes.
Passi el que passi, sembrem la llavor!”