Miniolimpíada al Pont de Suert

El 28 d’octubre celebrem la 42ª Miniolimpíada a El Pont de Suert. Una activitat basada en l’atletisme que es va transformar fa 8 anys per fer-la més atractiva i connectar millor amb el públic més jove. Sense deixar de banda l’essència de la mateixa, es crea un escenari molt dinàmic. L’esport en edat escolar, la inclusió, el treball de valors a través de l’activitat física, el voluntariat i el compromís, segueixen sent el motor d’aquesta activitat.

La Mini proposa 3 curses diferents que es van succeïnt una darrera l’altre des de les 10h fins passades les 13h.

• VELONFANGA’T. Un cross que s’inspira en les curses d’obstacles o americanes. Per a nens i nenes de 3r fins a 6è de primària.
  • VELOCITAT. Una cursa atlètica de velocitat pura. A la recta d’atletisme hi participen nens i nenes des de P2 fins a 2n de primària.
  • DUATLÓ. Combinem la cursa a peu amb la bicicleta de muntanya. Dues disciplines, transicions i emoció. Per a nens i nenes de 1r fins a 6è de primària.
  • ZONA ALTERNATIVA. Un espai lúdic central, que inclou inflables, jocs amb material reciclat, jocs tradicionals, concursos de dibuix…

• Aquest projecte és possible gràcies a la implicació de molts agents. Els alumnes del Cicle de Neu, en són els màxims responsables. Sota el paraigues del Consell Esportiu de l’Alta Ribagorça i la col·laboració imprescindible de l’Ajuntament de El Pont de Suert, planifiquen, dissenyen i executen l’activitat. Més de 90 voluntaris de l’Institut El Pont de Suert col·laboren en l’esdeveniment. Col·laboradors que han estat atletes de La Mini anys enrere i que ajuden a fer possible aquest espectacle.
  1. L’ajuntament de El Pont de Suert cedeix les instal·lacions i ajuda en el muntatge. La implicació de la brigada Municipal és total i la seva ajuda és estratègica. Bombers, Ambulàncies, fruita ecològica de Llesp, begudes isotòniques i barretes cedides pels supermercats Plusfresc i Cobega, la botiga Intersport Manel & Manel, l’estació d’esquí de Boí Taüll i molts d’altres…ofereixen tot el suport per dur a terme una jornada que convoca més de 300 esportistes i reuneix més d’un miler de persones que gaudeixen d’un matí de festa i activitat familiar. Els participants provenen de les comarques pirinenques veïnes com ara el Pallars Jussà, el Sobirà, la Val d’Aran, la franja (Montanuy, Benasc…) i com no, de l’Alta Ribagorça.