Intercanvi amb Rutland High School

Del dilluns 14 al divendres 25 de març un grup de 16 alumnes, 11 de quart d’ESO i 5 de 2n de Batxillerat, i dos professors del centre, la directora Ariadna Garcia i el professor d’anglès Jordi Masana, es va desplaçar fins a l’estat de Vermont, als EUA, amb motiu de l’intercanvi amb la Rutland High School de la ciutat de Rutland. És el segon cop que es du a terme aquest intercanvi i esperem que es vagi consolidant per als propers cursos a la vista del seu èxit entre l’alumnat dels dos centres i la valoració molt positiva del professorat participant.

El dilluns 14 va començar l’aventura a les set del matí, hora en què el nostre grup va pujar al bus camí de Toulouse a França, ja que aquest cop el nostre vol sortia d’aquesta ciutat cap a París, on fèiem connexió amb un vol fins a Boston, ciutat en què vam ser rebuts per l’alumnat i el professorat de Rutland participant en l’intercanvi. 4 hores més tard, a les 11 de la nit hora local, després de 21 hores de viatge, arribàvem a casa dels nostres hostes.

El dimarts 15 vam començar les activitats amb els alumnes i professors de Rutland. Vam passar el matí a l’escola participant en les classes dels grups americans i preparant les presentacions que hauríem de fer al centre americà més tard. Al vespre ens vam tornar a trobar tots per sopar a casa d’una de les famílies d’acollida.

El dimecres 16 ens havien preparats un parell d’activitats fora del centre només per al nostre grup d’alumnes i professors, acompanyats del professor d’acollida americà Taborri Bruhl. Vam començar visitant el Museu del marbre a Proctor, ja que la producció d’aquest material és una de les fonts més importants per a l’economia de Vermont. Tot seguit vam visitar el Museu del Xarop d’auró, la producció del qual és també molt important en aquest estat. Posteriorment vam fer una breu estada a la petita ciutat de Middlebury. A la tarda vam tornar al centre. La nostra estada va coincidir amb una jornada de portes obertes i la direcció del centre ens va demanar que els nostres alumnes fessin per a tothom les presentacions que havíem preparat per als alumnes americans.

El dijous 17 ens vam quedar al centre i els nostres alumnes van tornar a fer les presentacions però aquest cop només per als alumnes americans. Val a dir que ells també havien preparat les seves. En acabar, vam participar en un taller organitzat per professorat del centre en què ens van ensenyar com s’elabora el xarop d’auró. Aquell vespre vam poder participar en el partit de bàsquet que enfrontava un equip d’alumnes amb un equip de professorat del centre. La victòria final va ser per als alumnes, i dues alumnes nostres, Clara Bordas i Laura Asensio, van contribuir-hi amb quatre i dos punts respectivament.

El divendres 18 vam tenir un dels plats forts de la nostra estada: la visita de la ciutat de Boston, capital de Massachusetts. Vam sortir a les set de Rutland i quatre hores més tard arribàvem a Boston. Vam començar el dia amb una visita del Museu de Belles Arts, que té fantàstiques col·leccions d’art de diverses cultures: Mesopotàmia, Egipte, Grècia, Roma, Àsia, etc. Tot seguit vam anar cap al centre de la ciutat, on vam gaudir d’un parell d’hores de temps lliure per dinar i fer el que cadascú volgués. A les tres vam entrar a l’Aquari on vam poder veure animals aquàtics de tota mena. Cal destacar les foques, els lleons marins i la tortuga Myrtle (Myrtle the turtle). Tot seguit vam veure una pel·lícula en 3D sobre el fons marítim i, en acabat, vam reemprendre el camí de tornada a casa. Va ser un llarg dia ple d’activitats, però per davant teníem el cap de setmana per descansar.

El cap de setmana vam baixar una mica el ritme per descansar després d’una setmana força atrafegada. Per al dissabte el centre ens va organitzar una visita a la fàbrica de gelats Ben and Jerry’s, prop de Burlington, la ciutat més gran de l’estat, que vam visitar tot seguit. Després de dinar tot el que va voler va poder anar a veure la fàbrica-museu dels famosos Teddy Bears (Ossets de peluix). La resta del dia, així com tot el diumenge fins al vespre, quan ens vam tornar a trobar per a sopar a casa d’una de les famílies d’acollida, va ser de temps lliure amb les famílies. Algunes famílies van aprofitar el cap de setmana per portar els alumnes que havien acollit a visitar altres llocs més o menys propers, com ara Montreal, a Canadà.

El dilluns 21 va ser el darrer dia que vam passar amb els nostres amics de Rutland. Al matí el nostre grup d’alumnes, acompanyats pel Taborri Bruhl i la Patricia Alonso, professors de Rutland organitzadors de l’intercanvi, es va desplaçar fins a Montpelier, la capital de l’estat. Allí van fer dues visites guiades a la seu del parlament de l’estat i al museu històric de Vermont. La resta del dia vam tenir lliure per passar-lo amb els companys abans de marxar cap a Nova York el dimarts al matí.

A la ciutat dels gratacels hi vam passar gairebé sencers els tres dies següents, cosa que ens van donar prou temps per veure alguns dels seus llocs més emblemàtics. Durant els dos primers dies vam comptar amb l’acompanyament de la Patricia Alonso. Vam fer un passeig per Central Park fins a Strawberry Fields, el lloc que recorda John Lennon, qui va morir a l’entrada de l’edifici Dakota, on vivia, molt a prop d’allí. La nostra alumna Rosario Martínez espontàniament es va unir al cantant que amenitza l’estona en aquell lloc amb cançons dels Beatles. També vam pujar al Top of the Rock, la terrassa de l’edifici més alt del Rockefeller Center, des del qual es pot gaudir d’una fantàstica vista de la ciutat. Vam anar també a la famosa Times Square per veure l’ambient i els seus famosos rètols de neó immensos. També vam caminar pel famós pont de Brooklyn i el downtown de la ciutat. Aquí cal destacar la visita de la zona del World Trade Center Memorial, que ha estat recentment acabada, on vam retre homenatge a les víctimes dels atemptats del 9 de setembre de 2001. Un altre moment àlgid de la nostra estada va ser el creuer pel riu Hudson fins al East River, des del qual vam gaudir de fantàstiques vistes del skyline de la ciutat. Ah, i no ens podem oblidar de les compres, o hauríem de dir shopping. En resum, una meravellosa experiència per a tothom.

El proper mes de juny rebrem la visita del grups d’alumnes i professors americans. Esperem que s’ho passin també amb nosaltres com nosaltres ens ho hem passat a casa seva!