Els Campionats d’Europa d’Skimo entren a l’Ins Pont de Suert

Del 8 al 13 de febrer, es van celebrar a Boí Taüll els Campionats d’Europa d’Esquí de Muntanya 2022.

Aquest any no hem hagut d’anar a Grandvalira per participar en l’organització d’una prova internacional en l’àmbit de neu. Des de l’assignatura Disseny d’Espais i Organització d’Esdeveniments Esportius, hem treballat l’esquí de muntanya des de la seva vessant esportiva i des d’un punt de vista funcional dels diferents espais.

En Víctor Juárez, alumne i àrbitre FEDME, ens ha explicat el reglament de les diferents disciplines i n’hem conegut les seves característiques.

A classe hem continuat veient com dissenyar els espais de competició, com dinamitzar-los i observar-los des d’un punt de vista funcional.

De la teoria vàrem passar a la pràctica i l’equip d’alumnes del Cicle de Neu va ser una part fonamental de l’Staff dels campionats. Dels 100 Voluntaris que es varen sumar a l’organització, 20 representants de l’Institut El Pont de Suert, van aportar un valor de gran qualitat a la primera prova internacional que es celebrava a Boí Taüll.

L’esquí de muntanya, conegut com a Skimo, és una disciplina eportiva de neu que està creixent de manera exponencial i que serà olímpica en els propers jocs a Italia, el 2026.

Aquests campionats han servit per a posicionar el Pirineu com a zona geogràfica on ubicar-hi grans esdeveniments i l’aportació de l’equip del Cicle de Neu ha estat una peça clau dintre d’aquest gran engranatge.

Seguim!!!