Intercanvi amb els EUA: La Rutland High School ens visita

Del dissabte 18 al dissabte 25 de juny de 2016 el nostre centre va gaudir de la presència dels alumnes i professors de la Rutland High School participants en l’intercanvi. Com bé recordareu (veieu notícies anteriors) el darrer mes de març nosaltres ens vam desplaçar fins als EUA per passar unes jornades amb ells. Doncs ara ens tocava a nosaltres rebre’ls.

L’intercanvi es basa en el fet que tant alumnes com a professors passen a conviure amb els seus hostes durant els dies que dura l’estada, convertint-se en membres de la família durant aquells dies. Tot seguit us fem us resum de les activitats que es van dur a terme durant la seva estada entre nosaltres i que podeu veure en les fotos adjuntes.

El grup americà va arribar el dissabte 18 a l’aeroport del Prat, on va ser rebut pel grup d’alumnes i professors del nostre centre participants en l’intercanvi. Tot seguit ens vam desplaçar cap a Castelldefels, on vam gaudir d’una estona a la platja així com d’una paella per a tothom. Cap al vespre vam arribar al Pont i tothom va marxar cap a casa seva. El diumenge va ser un dia lliure que cadascú va aprofitar com millor li va semblar. Alguns van anar a França, altres van fer activitats esportives i altres, simplement, van descansar.

El dilluns al matí l’alumnat americà ens va fer un sèrie de presentacions que tots els nostres alumnes van poder veure. A més, hi va haver una estona d’interacció en anglès amb cada grup després de les presentacions. Cap a migdia tot el grup participant en l’intercanvi va rebre un curset de cuina en què la Cristina Prades ens va ensenyar com fer una bona truita de patates i una bona crema catalana, que després vam menjar de bon grat. A la tarda el grup es va desplaçar cap a la Vall de Boí per fer una visita guiada de les esglésies i pobles de Taúll, Boí i Erill.

El dimarts era el darrer dia lectiu per als nostres alumnes i el grup americà es va unir a la celebració. Per la tarda ens vam desplaçar cap a Lleida per tal de voltar pels carrers i fer una mica de shopping.

El dimecres ens vam reunir a les 9 per marxar cap al Congost de Montrebei per passar-hi tot el matí fent kayak i gaudint de l’impressionant espai natural. Va ser un dia de molta calor, cosa que els alumnes van aprofitar per banyar-se a les aigües del pantà de Canelles.

El dijous 23 era dia de Falles i, per tant, no s’havia programat cap altra activitat. Al vespre, els alumnes americans i els seus hostes catalans van pujar cap als faros de cada lloc on estaven (Boí, Pont o Vilaller), per sopar i, en fer-se de nit, baixar les falles fins a les fogueres als pobles. Per als alumnes americans aquesta va ser una experiència que difícilment oblidaran.

Sant Joan, el darrer dia del grup americà amb nosaltres va ser un dia tranquil en què ens vam trobar per dinar junts a Vilaller, on els pares i alumnes d’aquesta vila ens van obsequiar amb carn a la brasa. Més de setanta persones, entre pares i mares, alumnes i professors, germans i germanes, ens vam trobar per fer un darrer àpat tots junts. Des d’aquí volem agrair als pares i mares i alumnes de Vilaller l’organització d’aquesta activitat. La resta de la tarda i vespre els alumnes la van passar a la piscina de la vila i preparant-se per a l’acomiadament del dia següent.

El dissabte 25 ens vam trobar a l’estació d’autobusos del Pont de Suert per dir-nos adéu. Hi va haver molts plors i moltes abraçades amb promeses de seguir en contacte. Havien estat uns dies molt plens d’esdeveniments i experiències que difícilment oblidarem.

El grup americà encara havia de passar un dia més a la ciutat de Barcelona abans d’agafar el vol de tornada cap als Estats Units el diumenge al matí.

Ara ja hem de començar a pensar que el proper setembre, un altre grup d’alumnes del nostre centre inicia un nou cicle d’intercanvis amb Rutland en què es faran noves amistats i es tindran moltes noves experiències. Esperem que sigui un nou èxit!