Fòrum de les escoles verdes 2024

Ahir es va celebrar a l’Hotel d’Entitats de Berga una nova edició del Fòrum de les Escoles Verdes que convoca bianualment el Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat (Generalitat de Catalunya). Hi van participar representants de diferents escoles (d’Olvan, de Gironella, Xarxa de Berga, de Bagà) i instituts (IES Puig-Reig, Pere Fontdevila, Serra de Noet, Guillem de Berguedà i Alt Berguedà) de la comarca. Al llarg del matí, l’alumnat i el professorat van fer activitats i dinàmiques de grup relacionades amb la sequera, els usos de l’aigua i el canvi climàtic. L’alumnat també va exposar i explicar les accions que es realitzen en els seus centres educatius relacionades amb la sostenibilitat i les problemàtiques ambientals. Concretament, els alumnes del nostre institut (Ramon Ribera i Rohaam Javendah de 1r ESO, Paula Sabartés i Guillem Brascó de 2n ESO i Guillem Díaz, Guillem Prenafeta i Arnau Dalmau de 3r d’ESO) van presentar les següents accions:

  • Els resultats de l’estudi sobre l’efectivitat de la campanya del Boc’n Roll en la reducció dels residus al centre i l’activitat Taps per a la Pau que es van presentar a la Setmana Europea per a la Prevenció de Residus.
  • Els resultats del mostreig de residus plàstics al riu Llobregat que va realitzar el curs passat l’ alumnat científic i tecnològic de 4rt d’ESO, dins del programa europeu (Plastic Pirates) que estudia la contaminació dels rius.
  • Les activitats que va realitzar l’alumnat de 1r i 2n d’ESO durant el crèdit de síntesi i que estaven relacionades amb la sostenibilitat i la gestió dels residus.
  • L’activitat de pintura de paraigües que ha realitzat l’alumnat de 1r ESO dins de l’assignatura de Visual i Plàstica.
  • Els resultats de la campanya de recollida de piles gastades que es realitza des de l’institut dins del programa Apilo XII, organitzat per l’Agència de Residus de Catalunya.

L’alumnat i professorat va quedar molt satisfet de la participació en aquest fòrum, de compartir les nostres experiències amb els altres centres educatius de la comarca i també d’aprendre de les seves.