Aclariments i requisits d’assistència pla d’obertura – INS PERE BORRELL

EXTRACTE PLA OBERTURA – JUNY 2020 – INS PERE BORRELL (fase 2)

El curs continuarà i finalitzarà telemàticament i l’organització telemàtica pel que fa a tasques, horari de consultes, etc. continuarà fins que s’acabi l’activitat lectiva. De la mateixa manera, les reunions i entrevistes amb alumnes i famílies també continuaran duent-se a terme en format telemàtic.

A partir de l’1 de juny es procedirà a l’obertura del centre; es farà per a dur-hi a terme les activitats següents seguint un calendari per dia i nivell per reduir riscos i garantir l’atenció presencial per tutores i tutors:

Acció educativa presencial (respectant sempre el caràcter voluntari).

– En el cas de l’alumnat de 4t d’ESO es prioritzaran activitats d’orientació dels estudis possibles a seguir el proper curs.

– En el cas de l’alumnat de 2n de Batxillerat, activitats relacionades amb la preparació per a les PAAU.

– En cas de l’alumnat que s’hagi de presentar a una segona prova d’avaluació final, les activitats que els ajudin a superar-la.

Atenció personalitzada del tutor o tutora amb l’alumnat en qualsevol curs i nivell. Les finalitats d’aquesta atenció són:

1. a) L’acompanyament educatiu personalitzat a l’alumnat, especialment al d’aquells sectors de la població escolar més fràgils;
  2. b) L’acompanyament emocional, amb coordinació amb els EAP, d’aquell alumnat que hagin pogut patir el confinament d’una manera més greu o de l’alumnat amb necessitats educatives especials.
  3. c) En l’àmbit rural, l’atenció d’aquell alumnat que viu en petits municipis i que ha estat “desconnectat” per raons de desequilibri territorial.
  4. d) La formulació d’un pla personalitzat per a cada alumne, que li permeti afegir un contingut formatiu en les seves activitats d’estiu i l’ajudi en l’inici del proper curs.

L’assistència pot venir donada per les tres actuacions que s’han dut a terme, sempre cal la confirmació del tutor o tutora, administració per tràmits o consergeria per recollida de material:

• D’una banda, s’ha elaborat un formulari per a les famílies d’alumnes que cursen 4t d’ESO, 2n Batxillerat, CFGM CAFEMN, PIP i 2n curs dels CFGM, per tal de detectar la necessitat d’assistència al centre per part d’aquests alumnes.
  • D’altra banda, s’ha fet un buidatge per part de tots els tutors i tutores de tots els grups per tal de detectar aquells alumnes que es troben en una situació més vulnerable i els pot ser beneficiós assistir al centre per rebre suport educatiu o tutorial.
  • Finalment, s’ha publicat a la pàgina web del centre les instruccions per a que les famílies que necessitin tenir una entrevista presencial amb el tutor o tutora del seu fill/a i no puguin fer-la per via telemàtica puguin demanar cita prèvia trucant al 972884642 de dilluns a divendres de 9 a 14 h.

Observacions casos d’assistència voluntària fora tutoria o suport educatiuSeguir el protocol de contacte i cita prèvia anterior.

• Els butlletins seran enviats al correu de l’alumnat en format PDF i s’informarà a les famílies de l’enviament. Els dies marcats al calendari com a dies d’entrega de butlletins, els tutors legals o alumnes poden demanar cita prèvia seguint les instruccions de reobertura, amb el tutor/a per rebre els butlletins en paper i el retorn de tancament de curs i consell orientador sobre l’avaluació de l’alumne/a.
  • Les proves extraordinàries seran telemàtiques en el format proposat per cada docent, però si algun alumne requereix de forma excepcional, d’urgència i justificat; un espai presencial per fer alguna tasca de les proposades telemàtiques, podrà sol·licitar amb antelació, via la cita prèvia l’opció presencial. En grups mai superiors a 8-12 alumnes, on un professor de l’equip docent els faria d’acompanyants sense suport educatiu ni acció tutorial.
  • Retorn claus + Recollida fiances i material taquilles Es demanarà cita prèvia a consergeria/administració per a poder fer la recollida i retorn de materials de l’alumnat al centre.
  • Qualsevol tràmit administratiu que no es pugui resoldre telemàticament pot ser atès amb cita prèvia via l’administració del centre a partir de l’1 de juny.

Transport escolar, el criteri general és que només en casos específics es reactivarà el servei de transport escolar. En cas que algun dels alumnes que vinguin voluntàriament necessiti transport, la família ho comunicarà al tutor o tutora quan tanquin l’hora o hores d’assistència i el centre ho comunicarà al Consell Comarcal.

Requisits per a l’assistència i l’atenció presencial:

• Alumnat:
  • Famílies i professorat:
    • Cita prèvia
    • Mascareta
    • Declaració responsable model majors de 18 anys – A820
    • Rentar-se les mans amb gel a l’entrar a administració / sala professorat / sala visita de pares / aula

El Pla d’obertura de centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2019-2020 i per a l’organització i funcionament dels centres i els estudis del curs 2020-2021, aprovat pel PROCICAT en data 20 de maig de 2020,  estableix que cada centre educatiu elabori el seu Pla d’Obertura de centres i apliqui les mesures de seguretat que aquest pla estableix abans de l’admissió dels alumnes.

Seguint les instruccions per a l’organització de l’obertura dels centres educatius per al desplegament d’aquest pla, el centre ha elaborat el següent Pla d’Obertura.

Aquest Pla garanteix totes les mesures de seguretat establertes.