Visita als laboratoris de recerca en nanociència i nanotecnologia

L’alumnat de 1r de Batxillerat de Química visiten els laboratoris de recerca en nanociència i nanotecnologia

El passat dijous dia 18 d’abril, l’alumnat de 1r de Batxillerat de Química de l’Institut Pere Alsius va tenir l’oportunitat de participar en una jornada de nanociència i nanotecnologia. La jornada va tenir lloc a la Facultat de Ciències de la UAB, un centre capdavanter en la investigació en aquest camp.

Durant la jornada, els alumnes van poder:

• Assistir a una xerrada introductòria sobre la nanociència i la nanotecnologia on van aprendre sobre els principis bàsics d’aquestes disciplines, les seves aplicacions en diversos sectors i les trajectòries acadèmiques i professionals dels investigadors i les investigadores.
  • Visitar els laboratoris de recerca del centre, on van poder veure de primera mà com es realitzen experiments en nanociència i nanotecnologia i les seves aplicacions a la societat.
  • Parlar amb investigadors del centre, que els van explicar la seva feina, trajectòria acadèmica i professional. També ens van explicar quin és el seu dia a dia com a investigadors i estudiants de doctorat.

La jornada va ser una experiència molt enriquidora per a l’alumnat, que va poder aprofundir en el coneixement d’un camp científic d’avantguarda i veure com la nanociència i la nanotecnologia poden tenir un impacte positiu en la nostra societat.

Aquesta activitat s’emmarca dins del compromís de l’Institut Pere Alsius per oferir als seus alumnes una educació de qualitat que els permeti desenvolupar tot el seu potencial i convertir-se en ciutadans crítics i responsables.

A més a més, la jornada va ser una oportunitat per fomentar l’interès dels alumnes per la ciència i la tecnologia, i per animar-los a considerar una carrera en aquest àmbit.

Des de l’Institut Pere Alsius volem agrair a la Unitat Autònoma de Barcelona la seva col·laboració en la organització d’aquesta jornada.