RAID D’AVENTURA DELS ALUMNES de 1r de CFGS

Els alumnes de 1r de CFGS estan preparant un RAID D’AVENTURA pels alumnes de CFGM que es durà a terme pels voltants de l’Estany i que es realitzarà el proper dilluns, 9 de març. Aquesta activitat es realitza dins del mòdul professional “Activitats d’oci i temps lliure” i els professors responsables són en Gregori Tarrés i la Inés Eritja.

Un raid d’aventura és una modalitat esportiva on es realitza una cursa d’orientació en la que els participants han de trobar unes fites que estan marcades en un mapa combinant diferents disciplines (córrer, BTT i caiac en aquest cas) combinades amb altres activitats i esports (tir amb arc, activitats de cordes, escalada, rafting, patins en línia,….). Té una durada de 5, 10 hores i fins i tot dies, i els participants competeixen sense aturades. Durant el recorregut la organització reparteix avituallaments amb menjar i begudes als participants.

El nostre raid tindrà una durada de 7’30h. Els alumnes de mitjà començaran a competir a les 9 del matí fins les 16.30h i tindran repartits 3 avituallaments al llarg del dia. Durant la cursa els hi repartiran 4 mapes de les diferents seccions (cursa urbana a peu, cursa  per l’entorn natural a peu, cursa en BTT i cursa en caiac per l’Estany) que els hi marcarà un recorregut pels camins, camps i boscos de l’entorn de Banyoles, i fins i tot per dins de l’Estany!! Les activitats que s’han organitzat són tir amb arc, un ràpel, jocs en caiac, jocs d’agilitat mental, i altres activitats.

De bon matí, els alumnes de 1r de cicle superior (amb l’ajuda i la supervisió dels professors del mòdul) ja estaran preparant-ho tot: col·locant fites, preparant les activitats, fent el breefing, organitzant els avituallaments i tota la infraestructura per tal que la cursa estigui a punt per començar a les 9h.

L’objectiu d’aquesta activitat és que els alumnes de superior visquin l’experiència d’organitzar uns esdeveniment esportiu d’aquesta magnitud i que els alumnes de mitjà gaudeixin d’una experiència diferent, apliquin els coneixements d’orientació que han treballat en el crèdit de “Conducció de grups a peu” i siguin capaços d’orientar-se amb el mapa per trobar totes les fites. Segur que tant uns com els altres ho faran fantàsticament bé i s’ho passaran genial.

“QUE COMENCI LA CURSA!!!”