Els alumnes de Ciències de la Terra de Batxillerat visiten la Zona Volcànica de la Garrotxa i les Guixeres de Beuda

El passat dilluns 11 de febrer els alumnes de Ciències de la Terra i el Medi Ambient de Batxillerat van visitar la Zona Volcànica de la Garrotxa i les Guixeres de Beuda.

La Zona Volcànica de la Garrotxa disposa de més de 40 cons volcànics i més de 20 colades de lava. Vam visitar la zona de les grederes del volcà Croscat que va ser restaurada l’any 1995. El Croscat és un volcà que té forma de ferradura i és de tipus estrombolià, el seu con és el més gran de la península amb 160 m d’alçada. És també, segons sembla, el més recent de tots.

A Sant Joan les Fonts vam poder observar a simple vista tres colades de lava que es van dipositar una sobre l’altra en diferents períodes. Vam poder observar també, fragments de tub volcànic i blísters, formacions úniques a tota la Península Ibèrica.

Per acabar vam visitar una antiga explotació de guixos a Beuda.

En aquesta sortida ens va acompanyar en Salvador Sarquella a qui volem agrair la seva dedicació i participació.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *