El comte Arnau . Del 25è a 50è aniversari. Espectacle dirigit per en Joan Solana i interpretat per alumnes del centre. Factoria del 29 al 31 de març.

Els propers 29, 30 i 31 de març es representarà a la Factoria l’espectacle El comte Arnau, basat en el poema de Joan Maragall. És una lectura contemporània del mite. En un constant anar i venir del passat al present, afloren les formes velles i noves del conflicte entre el desig i la realitat.

La producció d’aquest espectacle ha estat possible gràcies al suport de l’Ajuntament de Banyoles, de la Fundació Lluís Coromina i de l’empresa Punt de Fuga.

Podeu comprar les entrades a:

L’obra està dirigida per en Joan Solana, professor del nostre centre que ens presenta l’obra:

El 1993, amb motiu del 25è aniversari de la creació de l’Institut Pere Alsius i Torrent, el grup de teatre que habitualment es formava per mantenir viva la tradició dels Pastorets va decidir encarar un repte més exigent: posar en escena un espectacle basat en la versió del mite del Comte Arnau, escrita per Joan Maragall. Es va estrenar al Teatre Mercantil amb una bona acollida per part del públic banyolí (circumstància que va dur a programar tres funcions).
Hi van intervenir una vintena d’alumnes del Centre, alguns dels quals no trigarien gaire a destacar professionalment en les arts escèniques (Roger Coma i David Bauzó) i la música (Marcel Sabaté –compositor-, Adrià Bauzó –tenora i saxo, Helena Massip –violí i cant-, Llum Pérez –cant-).
Aquella versió es fixava en el Comte Arnau, condemnat pels seus delits desenfrenats a vagar, com ànima en pena, durant tota l’eternitat. El personatge era evocat per una noia, l’Estel, malalta de SIDA, que se sentia atreta per aquell ésser que cavalcava els seus desitjos.

Amb motiu del 50è aniversari, hem recuperat els textos i la música, n’hem constatat la qualitat i la vigència i hem decidit fer-ne una versió absolutament nova. La noia que evoca el Comte Arnau, l’Estel, es veu atrapada a la Siria actual on ha viatjat per retrobar el noi que estima, però allò que li atrau de la llegenda són les dones, Adalaisa i Elvira, víctimes de l’Arnau, aquell que Carles Riba defineix com el Tàntal dels afectes immediats.

Joan Solana

Arnau Nadal

VÍDEO:

Andreu Boix

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *