Alumnes de 3r d’ESO guanyen el concurs de booktrailers ‘Llegeix, càmera… i acció’

El dia 21 de juny els alumnes de 3r d’ESO van anar al cinema Truffaut a veure els booktrailers que ells mateixos havien creat. En total van ser vint-i-tres vídeos sobre El gato negro y otros cuentos de horror d’Edgar Allan Poe, contes que van llegir a les classes de llengua castellana. Cada grup va realitzar un vídeo sobre el conte que més li va agradar.

A més de la visualtizació dels booktrailers, el director del cinema i les formadores de l’activitat van donar premis: a la millor càmera, al millor guió, a la millor direcció artística, al millor muntatge, al vídeo més original… i el primer premi se’l va endur el grup de l’Emma Morante, en Pau Carol, en Pol Álvarez, la Ikarit Meléndez i la Judit Arranz. Aquests alumnes, a més del premi, cinc pel·lícules actuals que podran veure a casa amb la plataforma Filmin, han estat entrevistats al telenotícies de Banyoles TV.

Podeu veure el booktrailer a la galeria d’imatges de la web o accedir-hi a través d’aquest enllaç.

L’activitat “Llegeix, càmera… i acció” s’ha dut a terme al llarg del 2n i 3r trimestres. Professionals del museu del cinema van fer tres sessions a l’aula per explicar què és un booktrailer, els programes d’edició, què és un guió literari i un guió tècnic, com treballa un equip tècnic professional, a més de donar consells sobre com millorar els vídeos i la seva edició.