Projecte del CF d’Integració Social

El passat 14 de novembre ens van visitar l’Alèxia, amb dos dels seus gossos, la Nika i el Bob, de “Tan Amigos”. Aquesta visita s’emmarca en el projecte que realitzen un grup d’alumnes del segon curs d’integració social i que té com a objectiu  treballar la teràpia amb persones d’edat avançada tenint com eina d’assistència els gossos, els quals han estat trets de protectores. D’aquesta manera, la tasca del projecte és doble: participar en el procés de cura i benestar de les persones i també dels animals, optimitzant la qualitat de vida d’ambdós i donant la dignitat i calidesa vital que mereixen tant les persones com els animals.

gossos-cf-2          gossos-cf-1

La xerrada que ens va fer l’Alèxia va tractar tant el vessant de projecte com les tasques de teràpia que realitzen amb els gossos. A nivell de projecte, ens va explicar com van iniciar el seu camí primer com associació per convertir-se més endavant en una empresa que a dia d’avui treballa a més de 30 centres  i atén més de 500 usuaris.

D’altra banda, el treball de teràpia vinculat amb els gossos és una eina molt poderosa donat el plus de motivació i calidesa vincular que suposa la interacció amb els animals.

La combinació de la figura d’integrador/a social i terapeuta amb gossos es va fer especialment atractiva per alguns/es alumnes que es plantegen la possibilitar d’orientar el seu futur laboral en aquesta direcció.

Per tal que conegueu de més aprop el projecte “Tan Amigos” us enllacem  el seu web.