La casa dels Xuclis

Els alumnes de 2n d’integració social han gaudit de la visita a l’aula de dos professionals de l’AFANOC que treballen en l’acompanyament i cura de nens amb càncer. Els alumnes han conegut les tasques que realitzen a l’associació els diversos professionals i també els voluntaris, i les diferents fases per les quals passen els nens i els seus familiars  en el procés de malaltia, així com els espais que estan habilitats per a la seva cura i acompanyament.

Un d’aquests espais és la casa dels Xuklis. Els Xuklis viuen dins la casa i s’encarreguen de mantenir la casa “neta de mals rotllos”. Només poden ser vistos pels nens i el seu cabell té la forma dels guants de les infermeres/rs.

casa-dels-xuklis

La casa dels Xuklis està ubicada a prop de l’Hospital Vall d’Hebron i acull a les famílies dels nens ingressats. Aquest és un espai que dona acollida i fa sentir com a casa als nens i familiars que passen per un procés tan difícil de malaltia.

En el marc del mòdul de projecte, un dels grups d’alumnes treballa el tema de l’acompanyament a la mort i estan molt engrescats a col.laborar amb AFANOC implementant una activitat en el marc de la campanya “Posa’t la gorra”

foto-afanoc

Agraïm a l’Esther i el Marc, els dos professionals que ens han visitat en nom d’AFANOC.