Xerrada de l’Amical de Mauthausen

El passat dimarts 19 de març, va tenir lloc la xerrada de l’Amical de Mauthausen pels alumnes de 2n de Bat. Aquesta activitat s’organitza cada any des del departament de Geografia i Història, van venir per primer cop el curs 2010-2011. Es realitza a 2n de Bat (l’últim curs) perquè pensem que s’aprofita més quan més madurs són els alumnes. També per la duresa de les imatges i del testimoni.
 Els encarregats de fer aquesta xerrada són Tomàs Rebollo i el Llibert Villar, de l’Associació Amical de Mauthausen de Barcelona, que aplegava supervivents del camp (ara ja només els seus fills). Els seus pares eren dos republicans que es van exiliar a França i van acabar presoners dels nazis quan aquests van conquerir França a l’inici de la 2a Guerra Mundial. Com que la dictadura de Franco es va desentendre dels republicans a l’exili, els nazis els van portar a camps d’extermini. Els pares del Tomàs i el Llibert van morir allí.
L’activitat té tres parts de 30 minuts:
1a. Projecció del documental Nit i Boira, d’Alain Resnais, 1955. És un resum de les barbaritats que es cometien als camps nazis en general. Impactant perquè les imatges són molt explícites.
2a. El Tomàs i el Llibert expliquen el que han pogut saber sobre la vida i mort dels seus pares.
3a. Preguntes dels alumnes. Acostuma a haver bastants preguntes.
L’objectiu de l’activitat és conèixer uns fets que semblen increïbles i, especialment, fer-se més conscients del risc que suposa la possibilitat que la humanitat repeteixi aquest episodi de la història.

Felicitem el professor Julio Mediero per la seva tasca, voluntat i interès en promoure aquestes activitats tan profitoses i interessants  per l’alumnat. i agraïm molt la visita del Tomàs Rebollo, el Llibert Villar, i els membres de l’Amical de Mauthausen, per explicar-nos les seves vivències i experiències, tot un exemple pels nostres alumnes.