Teatre i història

Els alumnes de 4t d’ESO van anar a Barcelona ahir dimecres 12 de desembre, en una sortida organitzada pel departament de català amb la col·laboració del departament de socials.

Al matí van assistir a la representació de Maremar, el musical de Dagoll Dagom que està tenint un important èxit de públic i crítica i que va agradar també molt als nostres alumnes. Maremar és una adaptació de l’obra de Shakespeare  Pèricles, el príncep de Tir i està contextualitzada en el camp de refugiats de l’illa de Lesbos amb referència a la terrible situació de les persones que han d’abandonar la seva terra per la guerra o la fam i que busquen en els països europeus un refugi que sovint els és denegat.

Després de dinar es va fer una visita guiada al Born CCM, que consisteix en una passejada pel jaciment arqueològic de les cases i carrers arrasats al final de la guerra de Successió, que proporciona una gran quantitat d’informació sobre la vida a la Barcelona del segle XVIII, i una visita al Museu on es conserven diferents objectes trobats a les ruïnes i on també hi ha maquetes i vídeos il·lustratius de l’època i del desenvolupament de la batalla final del 1714.

Van acompanyar els alumnes les professores R. Arnau, M. Brusco, E. Comas i R. Mas.