SORTIDA de CFGS d’Integració Social

L’alumnat de 1r de CFGS d’Integració social ha visitat les instal·lacions al complex de Salut Mental Villablanca de l’Institut Pere Mata a Reus que atén persones amb discapacitat intel·lectual i trastorn mental greu. Les grans professionals que hi treballen ens han explicat el model d’atenció integral del centre basat en l’atenció centrada en la persona.

Hem recorregut diferents espais on l’alumnat ha pogut participar directament amb els usuaris del centre tenint una experiència com a tècnics amb activitats d’estimulació, creativitat, psicomotricitat, robòtica, realitat immersiva, sessions d’Snoezelen i canoteràpia.

Finalment, hem posat en comú totes les experiències viscudes i hem après que com a professionals hem d’estar molt ben preparats en l’àmbit acadèmic i això només s’aconsegueix amb el rendiment acadèmic a les aules.

En paraules de la mateixa directora, Àngels Ortega, no només tenim una professió per persones VIP amb Vocació, Il·lusió i Passió sinó que cal ser un professional CRAC que sigui Curiós, Resilient, Actiu i Creatiu, de manera que sàpiga afrontar els reptes diaris en l’atenció i suport a unes persones úniques.