Jugant Aprens

El 18 d’abril es va realitzar la jornada “Jugant aprens!” organitzada pels Serveis Territorials d’ Ensenyament de Tarragona al complex educatiu de Tarragona. La nostra companya, Maria José Lasala, professora de ciències socials del centre i membre de la Comissió TAC, va participar exposant l’experiència: “VirtualCraft per aprendre: entre el món real i el món virtual” on es barreja un món virtual 3D (plataforma per ordinador en que cada alumne té el seu avatar)  amb un sistema de recompenses / punts (badgets, insígnies), a través del mòbil.   La gran diferència amb d’altres jocs d’aquests estil és que els alumnes estan motivats per aprendre però, a la vegada, també millora la seva actitud vers a la matèria, professors i companys.

Maria José Lasala
Maria José Lasala: VirtualCraft: Entorns 3D i Gamificació

Tal i com expliquen els mateixos organitzadors, la jornada és un “espai d’intercanvi i aprenentatge on es planteja la conveniència d’aprofitar els beneficis del joc a l’educació, com a estratègia d’aprenentatge integral que permet l’adquisició tant de coneixements, com actituds i competències en un marc lúdic i motivador, ja que aplicar les estructures del joc propicia que l’aprenentatge sigui significatiu.”

Tant la ponència inicial duta a terme per en Dani Blasi com l’exposició d’experiències i l’experiència de l’Escape Room van ser molt interessants!

Més informació a la web de l’Espai Tac