GIRLS’DAY

El passat dimarts 12 de febrer, 9 alumnes de 3r d’ESO van participar a la Jornada Girls’day que organitza cada curs l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE) i l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ) en col·laboració amb l’Observatori de la Igualtat. Es tracta d’una jornada per promocionar els estudis d’enginyeria entre les estudiants d’ESO.

A partir de diferents activitats donen visibilitat i mostren a les alumnes la presència de professionals dones en camps com l’Enginyeria o la Tecnologia, així com la conveniència dels equips de treball mixtos per obtenir un millor rendiment.

Durant la jornada van poder participar en diferents tallers: un simulador de forces en un patinet, fer córrer un cotxe amb hidrogen, imprimir en 3D aliments. També van poder realitzar un escape room dissenyat per unes enginyeres de l’empresa LEAR, on en mitja hora havien de ser capaces, treballant en equip, de carregar la bateria d’un cotxe elèctric.

Al final de la jornada van poder parlar amb algunes enginyeres que els van resoldre dubtes, els van explicar experiències personals, i sobretot, les van motivar per a fer estudis d’enginyeria, on en molts d’aquests, la presència de noies és ben escassa.

La professora de tecnologia Eli Huguet, va acompanyar a les 9 noies en aquesta jornada tan interessant.