Alumnes de 1r d’Atenció a les persones amb dependència visiten la Residència-llar de la Conca de Barberà

El passat mes de desembre, les alumnes de 1r curs del Cicle formatiu d´Atenció a les persones amb dependència van fer una sortida per visitar la Residència-Llar assistida per a gent gran “Conca de Barberà” de Montblanc. Van poder palpar de primera mà les instal·lacions i el funcionament de la Residència, acompanyades en tot moment per la Directora del centre, la psicòloga i una treballadora social, les quals ens vàren explicar molt amablement i detallada tant el funcionament de tots els espais com la història del centre i el dia a dia dels residents. Vàren dedicar també un temps a respondre preguntes i dubtes plantejades per les alumnes.
La Residència-Llar “ Conca de Barberà “ va ser de les primeres residències per a gent gran que es van construir a la província (té una antiguitat de 33 anys), compta amb 70 places per a residents i 5 places com a centre de dia (persones grans que passen el dia i segueixen les activitats de la residència, però que no hi pernocten). És un referent important, tant per la gran qualitat dels serveis que ofereix, pels recursos amb els que compta ( és un centre propi de la Generalitat de Catalunya) com per l´experiència dels anys que porta en funcionament i l’experiència dels professionals que hi treballen. Les alumnes i els professors vàrem poder constatar també de primera mà un ambient molt tranquil i agradable en aquest centre així com un molt càlid i proper tracte humà dels professionals amb els residents.

Donem les gràcies, doncs, tant a la Directora de la Residència-Llar “Conca de Barberà” com als altres professionals esmentats que ens vàren atendre, tant per les facilitats que ens van oferir per visitar la Residència com per  l’amabilitat, l’acompanyament, les informacions i el tracte proper que ens van proporcionar.
Una vegada més, els professors que vàrem assistir a la sortida, vam coincidir en la importància de poder oferir aquest tipus de sortides a les nostres alumnes perquè puguin donar sentit als aspectes teòric-pràctics que els donem a l’Institut i conèixer en persona la realitat dels centres que es trobaran quan acabin el cicle formatiu i entrin a la vida professional.