1952-2022: EN FEM 70! Anys dos mil

En la primera dècada del segle XXI s’esdevingué el 50è aniversari de l’Institut i, amb ell, un esdeveniment d’absoluta transcendència: el canvi d’edifici. És efectivament el mateix curs dels 50 anys de l’Institut, el 2002-03, que el Narcís Oller es trasllada a l’edifici actual, al carrer Francesc Gumà i Ferran del barri del Fornàs.

En aquest període també hi hagué altres fets importants, dels quals destaquem la implantació de la USEE (Unitat de Suport a l’Educació Especial) el curs 2004-05 i, en la segona meitat de la dècada, la dels cicles formatius de grau mitjà  -atenció a les persones en situació de dependència- i de grau superior-educació infantil-.

Amb els nous estudis i el consegüent augment de matrícula i de grups, s’imposà l’ampliació de l’edifici, una ala que s’inaugurà el segon trimestre del curs 2007-08.

La direcció del centre en aquesta dècada anà a càrrec de Carme Mansilla Cabré, des del curs 1996-97 al 2003-04, i Francesc Xavier Salat Brúnel, des del curs 2004-05 fins al 2010-11.

Estiu del 2001: visita a les obres del nou edifici. A la imatge veiem la directora de l’Institut, Carme Mansilla, acompanyada a la seva esquerra per la cap de departament de visual i plàstica, LLuïsa Clols, i, a la seva dreta, pel cap de departament de ciències, Jordi Plana, i el cap del departament d’educació física, Jordi Mateus; darrere, el secretari, Armand Carreras.

Quatre de novembre de 2002: acte d’inauguració del nou edifici i, alhora, dels actes 50è aniversari de l’Institut. Hi assistiren, a més d’alumnes, exalumnes,  professors i exprofessors, diferents autoritats, entre elles l’alcalde de Valls i la Consellera d’Ensenyament,Carme Laura Gil, que en feu la inauguració oficial.

Inauguració del nou institut: birindis de professorat i PND a la cantina del centre.

Novembre de 2002: grup d’exalumnes de l’Institut que feren diferents xerrades dins dels actes de celebració del 50è aniversari, ja al nou edifici. A la paret de darrere es pot veure el retaule al·legòric a les diferents disciplines que s’imparteixen al centre, realitzat per Mn. Josep M. Torrell, professor de religió.

Vuit de novembre de 2002, Teatre Principal: presentació del llibre L’Institut Narcís Oller, 1952-2002. Hi intervingueren les alumnes Cristina Martínez, Judit Plana i Montse Solé, que llegiren una selecció de textos, i hi van parlar, a més de la coordinadora de l’obra, E. Comas,  la directora del centre, Carme Mansilla, l’exalumne i professor d’història a la URV Josep M. Roig Rosich, i l’exprofessora d’història Josepa Cardó, Aquell mateix dia se celebrà el sopar d’aniversari, que aplegà més de quatre-centes persones, en un restaurant de la ciutat.

Novembre de 2002. L’exposició “L’Institut en imatges”, coordinada pel Seminari de Geografia i Història, va estar a la Sala Sant Roc de l’IEV fins al 20 de novembre. A la fotografia, el dia de la inauguració, hi veiem  el professor i president de l’IEV Jaume Saltó, la directora de l’Institut, Carme Mansilla, les professores Montserrat Brusco i Claustre Magallón, i el professor Jaume Grant.

Inici del curs 2002-03, Claustre de l’any del 50è aniversari.

Curs 2004-05. Viatge de final d’estudis dels alumnes de 4t d’ESO a Tenerife.

Curs 2007-08. Festa a l’Aula d’Acollida -recurs per a la integració de l’alumnat nouvingut que s’implantà en aquests anys- amb els alumnes i els seus padrins lingüístics. Al centre de la imatge, Cori Hernández, tutora de l’Aula, i Cristina Castellnou, professora de català.

Primavera del 2008: alumnes del CFGS d’educació infantil  representaren al Teatre Pricipal “El Bosc de la música”, per als alumnes de 1r d’ESO. Aquest cicle formatiu fou el primer de grau superior que s’impartí al centre, a partir del curs 2007-08.

Curs 2008-09: alumnes de la USEE en un viatge a Sevilla. D’esquerra a dreta les professores i educadores Mercè Cardona, Amaya Zaragoza, Anna Antich, Rosa Arnau i Blanca Cortijo.

Juny de 2009: acte de comiat dels professors Francesc Mussoles (matemàtiques), Josep M. Torrell (religió) i José Luís Bustillo (filosofia), amb motiu de la seva jubilació. Els acompanyen a la seva dreta les exprofessores LLuïsa Clols, Josepa Cardó i Felisa López i, a la seva esquerra, el director de l’institut, Xavier Salat, els exdirectors Carme Mansilla i Josep M. Pallàs, i l’exprofessor Albert Palacín.

Curs 2008-09: alumnes de 2n de batxillerat. La fotografia és un muntage que pertany a la targeta de comiat que s’ofereix als alumnes en acabar aquesta etapa, fet pel fotògraf Queralt.

Curs 2009-10: alumnes de 2n d’ESO que assistiren a una representació teatral al TNC de Barcelona. Cada curs es programa una sortida al teatre per a tots els nivells d’ESO i de batxillerat.

Curs 2009-10: representació del musical “Els miserables” a càrrec dels alumnes de teatre de l’Institut. L’obra va ser dirigida pel professor Jaume Grant i la part musical anà a càrrec del professor Andreu Dexeus. Recollint la tradició teatral de l’Institut ja des dels seus inicis, en aquesta dècada es creà l’itinerari teatral a 3r i 4t d’ESO que desembocà en la consecució de la branca d’arts escèniques del batxillerat artístic.