“100tífiques” en el Dia Internacional de la Dona a la Ciència

La iniciativa 100tífiques, ha portat 100 xerrades de 100 dones científiques a 100 centres de Catalunya simultàniament per commemorar el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la ciència.  Una d’aquestes xerrades s’ha realitzat al nostre institut. L’alumnat de 1r d’ESO ha conegut la investigadora Neus Domingo, llicenciada en física, que treballa actualment a l‘Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia.  A part d’un recorregut per la seva trajectòria vital per explicar-nos com va decidir estudiar ciència, també ha explicat la importància del pensament, la curiositat i la imaginació per tal de dedicar-se a aquesta disciplina. Finalment ens ha ensenyat com treballa en el camp de la nanociència i la nanotecnologia, a través de la ciència dels materials  a escales molt petites,  gràcies al Microscopi de Forces Atòmiques.

Aquesta activitat està organitzada pel Departament d’Educació, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), i The Barcelona Institute of Science and Technology (FIST), i pretén fomentar les vocacions científiques  entre l’alumnat i reivindicar el paper de la dona en aquest camp.