Participació en la Tarraconada

El passat dijous un grup d’alumnes i professors del nostre centre van estar gaudint amb l’activitat ludicoformativa de la Tarraconada, activitat de geolocalització organitzada per l’àrea TAC de Tecnologies per a l’Aprenentatge i la Comunicació dels Serveis Territorials de Tarragona basada en el projecte World Mobile City Project que tenia lloc simultàniament a diferents ciutats de Catalunya i País Valencià (Alcoi, Barcelona, Camp de Morvedre, Castelló, Elx, Igualada, Manresa, Tarragona i València).

2017-02-16-tarraconada-institut-narcis-oller-01

A l’inici de l’activitat els alumnes, distribuïts en grups de 4 o 5 i amb un professor acompanyant per grup, varen rebre cinc targetes corresponents a cinc punts d’interès de la ciutat de Tarragona. A partir d’aquests moment els alumnes, i sempre fent ús del mòbil, van haver d’organitzar un recorregut, a peu o amb transport públic, que els portés a visitar els 5 llocs.

En arribar a un dels llocs i fent ús de diverses Apps (Realitat augmentada, creació de collages, tractament d’imatges, vídeo, àudio,etc.) els alumnes havien de fer diverses activitats: una d’elles consistia a fer una tasca de tipus multimèdia que calia publicar a la xarxa social Instagram amb les etiquetes de l’institut (#InsNarcisOller) i les pròpies de l’activitat (#TARRACOnada, #WMCP17) i una altra activitat que consistia a seguir un joc de pistes que formulava preguntes culturals i educatives de l’indret que visitaven i que, en encertar-les, proporcionaven uns seguit de blocs de codi de Scratch que els permetran posteriorment muntar una aplicació sobre l’activitat a l’aula.

2017-02-16-tarraconada-institut-narcis-oller-04    2017-02-16-tarraconada-institut-narcis-oller-03

Així doncs, la feina no es va acabar el dia 16. Els propers dies, i ara ja al centre, caldrà publicar a la web del Mobile History Map (http://mhm.mobileworldcapital.com/) la informació dels punts d’interès assignats, muntar l’aplicació referida abans i construir-ne una de pròpia sobre l’esdeveniment, s’optarà així als premis oportuns que presenta l’organització de la Tarraconada.

2017-02-16-tarraconada-institut-narcis-oller-02        2017-02-16-tarraconada-institut-narcis-oller-05

Tots, alumnes i professors, van gaudir de l’activitat, pel fet de trobar-se amb companys d’altres centres i per fer ús de les tecnologies mòbils per aprendre i treballar col·laborativament.