Participació en el Guant

Divendres dia 4 de novembre a les 8 del vespre, al bar del Teatre Principal, els alumnes de l’optativa de teatre de 4t d’ESO van presentar una adaptació per a titelles del conte El vailet del pa dins el marc del 12è Festival internacional Guant.

oller-titelles-2

oller-titelles-1

foto-guant

Es tracta d’un conte que va escriure Narcís Oller l’any 1878 i que l’autor va incloure dins el recopilatori Croquis al natural. És una història trista i, alhora, realista d’un noiet orfe que de ben segur té molt a veure amb una realitat social del segle XIX i que l’escriptor vallenc tenyeix de sentimentalisme amb un joc de contrastos entre una nena que té totes les comoditats d’una vida benestant i un nen que ha de treballar per poder tenir un sostre on  aixoplugar-se.

titelles-3

El grup de teatre de l’optativa de 4t, dirigit per la professora M. Bové,  l’ha adaptat per a representar-lo amb titelles. El repartiment estava integrat per: vailet: Núria Fernández, Isabeló: Èlia Blasco, mare: Elena Tous, pare: Adrián Camacho, dona 1: Natàlia Lozada, dona 2: Maria Ribalta, minyona: Candela Fernández, nen: Elena Tous, xicotàs: Elena Tous, narradors: Narcís Oller: Maitte Villacreces, narrador 1: Carla Farré, narrador 2: Marina Meroño, narrador 3: Sara Gil, tècnics: Marta Cerdà, Meritxell  Rovira, saxo: Èlia Blasco, violí: Carla Farré, ballarina: Meritxell Rovira.

Tant els titelles com les imatges han estat fetes pels alumnes del batxillerat artístic.

Aquí teniu el vídeo de la representació.