L’Institut Martí l’Humà a les finals de l’European Youth Debating Competition a Viena!

L’Ana Navarro, de 4t d’ESO,  i la Iratxe González; de 2n de batxillerat,  han estat seleccionades entre els sis millors oradors en la tercera edició de la Competició Internacional de Debat Jove organitzada per l’EPCA (Associació de Petroquímiques Europees) i Plastics Europe al Campus de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona.

Concretament, l’Ana Navarro ha guanyat el primer premi i la Iratxe González, el quart. D’aquesta manera, l’Ana s’ha classificat per a les finals de l’European Youth Debating Competition, les quals se celebraran a Viena durant el proper mes d’octubre.

L’activitat es va realitzar el dimarts 24 d’abril  i hi van participar sis alumnes de 4t d’ESO i 2n de batxillerat l’Institut Martí l’Humà: el Jordi Masalias, la Iratxe González, l’Estela Ribé, la Irene onzález i l’Ana Navarro.

En total, una setantena d’estudiants catalans van assistir a l’esdeveniment que es va perllongar durant tot el dia. Van debatre sobre el futur de les ciutats intel·ligents i els conflictes mediambientals que generen els residus plàstics i petroquímics.

Les activitats de la jornada es van distribuir en dues parts.  Durant el matí hi va haver un temps per a la formació de l’alumnat que havia de prendre part en el debat. Els participants van dinar a la URV i, a la tarda, es van dividir en dos grups: un a favor de l’ús dels materials plàstics i els petroquímics en el futur, i l’altre en contra.

Cada postura comptava amb cinc oradors fixos, que plantejaven un dels dos punts de vista, i oradors lliures, que no defensaven una postura determinada  sinó que, durant el debat, podien anar adaptant i plantejant els seus arguments a les circumstàncies. Cada orador disposava d’un màxim d’un minut per exposar en anglès o castellà les argumentacions en defensa de la seva postura. En el cas de l’Ana Navarro, va optar per fer les seves intervencions en llengua anglesa; la Iratxe González va fer la introducció en castellà i la refutació en anglès.

Enhorabona a tots ells i elles per la iniciativa i el saber fer que han demostrat.