L’alumnat de tercer d’ESO de l’Institut Martí l’Humà queda finalista a l’XI Premi Conviure del Parlament de Catalunya

Després d’haver realitzat els tallers “Soc diputat / Sóc diputada” i d’haver visitat el Parlament de Catalunya el passat mes de febrer, l’activitat iniciada es va continuar a les classes de tercer d’ESO des de la matèria de Ciències Socials. Es tractava d’elaborar i presentar un projecte de llei.
Concretament, l’alumnat de tercer va optar per desplegar l’articulat d’una llei que legalitzés l’eutanàsia, un dels punts de la proposta electoral que s’havia presentat durant el taller abans mencionat. L’elecció d’aquest tema vingué donada pel fet que l’eutanàsia continua deixant un forat legal a la legislació vigent a l’estat espanyol, mentre que en d’altres països europeus i del continent americà aquesta situació social ja ha estat resolta des d’un punt de vista jurídic.
El resultat final d’aquest treball s’ha presentat a l’XI Premi Conviure convocat pel Parlament de Catalunya, concretament a la categoria de 3r i 4t d’ESO, en la qual l’alumnat de tercer d’ESO ha quedat finalista a l’espera que es resolgui el veredicte final del jurat.

2017 premi conviure