Deu alumnes de l’Institut Martí l’Humà obtenen un guardó al 41è Certamen Literari del Casal de l’Espluga

El passat diumenge 27 a les sis de la tarda tenia lloc l’acte de lliurament de premis del 41è Certamen Literari del Casal de l’Espluga de Francolí. L’alumnat de l’Institut Martí l’Humà hi havia participat en les categories de Premis Juvenils “Ajuntament de l’Espluga”, corresponents a treballs literaris d’ESO i de Batxillerat, i Premis de Batxillerat i Cicles Formatius (Treball de Recerca).

Pel que fa a l’àmbit literari, el primer premi de primer cicle d’ESO va ser per a  l’Andreu Domingo Bruno, de 1r ESO,  per la narració “La plaça ideal”. A segon cicle d’ESO, la Irene Rodríguez Caudet, de 4t ESO, va endur-se el primer premi amb els microrelats “Personatges  quotidians”; l’Alicia Grano de Oro Milara, de 3r ESO, va obtenir el segon premi amb el treball “Efímer”, i el tercer premi va correspondre a la Júlia Fabregat, de 4t ESO, pel seu text “Microcontes”.

A primer de batxillerat, l’Eva Panero Cáceres va guanyar el primer premi amb la narració “L’hora de dormir”, i la Duna Canals Trepat, el segon premi amb el treball “Índia”. El tercer premi d’aquest grup va correspondre a la Júlia Moyà Cartanyà, de segon de batxillerat, per la narració “Capes d’història”.  Cal remarcar que aquest és el primer certamen en què es convoca una subcategoria específica per als treballs literaris de batxillerat.

Si passem als treballs de recerca, les guardonades  van ser la Mar Minguella Bonet pel seu treball “El fil vermell”, l’Anna Arnanz Cantí pel seu estudi sobre les aigües de la Conca, titulat “Aigua o H2O? Anàlisi d’aigües de la Conca” , i la Judit Forns Anglès pel treball “Què els passa a les oliveres de la Conca de Barberà?”. Totes tres alumnes finalitzen enguany els seus estudis de batxillerat.