Accedir a una reunió de Zoom i que no hi aparegui el nostre DNI

Al nostre institut fem servir Google Meet per fer les nostres reunions i classes virtuals, però de vegades ens hem de connectar amb els nous ordinadors del professorat a reunions mitjançant Zoom. Alguns membres del nostre claustre han vist com els seus números de DNI apareixien com a noms d’usuari en Zoom, amb el greu problema de privacitat que això planteja.

En primer lloc us explicarem com us podeu connectar a Zoom mitjançant el navegador i sense haver d’instal·lar l’aplicació de Zoom per a Windows. En segon lloc mostrarem com fer el mateix des de l’aplicació oficial de Zoom per a Windows de tal manera que el vostre DNI no es faci públic, ja que és en l’app on es produeix aquest problema.

1. Connectar-se a Zoom des del navegador

Si hem clicat l’enllaç de Zoom a què ens hem de connectar ens apareixerà una finestra com la següent:

En moltes ocasions veurem com se’ns ofereix descarregar l’instal·lador de l’app oficial si no la tenim ja instal·lada. Si no la volem instal·lar, simplement clicarem el botó cancel·la. Fet això, haurem de clicar el botó Launch Meeting per tal de iniciar la connexió a la reunió.

Tot seguit, ens apareixerà una nova opció a la finestra: Join from Your Browser. Aquesta és la que hem de clicar per connectar-nos des del navegador.

A continuació veurem ja la finestra on escriure el nom amb què volem unir-nos-hi (1), superar el recaptcha per demostrar que no som cap robot (2) i clicar el botó Join per connectar-nos a la reunió (3).

Com heu vist, amb aquesta opció només compartirem el nostre DNI si nosaltres mateixos l’escrivim conscientment.

2. Connectar-se a Zoom des de l’app oficial

Si volem usar Zoom des de l’aplicació oficial, sí que haurem de fer especial atenció perquè el nostre DNI no es filtri com al nostre nom d’usuari.

Si obrim l’app, ens trobarem la següent finestra i, per unir-nos a una reunió, clicarem l’opció Join a Meeting.

Un cop fet això, ens trobarem amb una altra finestra on l’app ja ha omplert automàticament el nostre nom d’usuari (si hem clicat primer l’enllaç de la reunió molt possiblement ens sortirà directament aquesta). Com que no ens hem registrat en la plataforma, l’aplicació pren el nostre nom d’usuari de la sessió activa de Windows 10. En el cas dels nous ordinadors del professorat, l’usuari és el nostre DNI.

Llavors, si no volem que s’hi vegi,  l’haurem de canviar manualment escrivint el que volem (1). Seguidament haurem d’escriure o seleccionar el codi de la reunió (2).  Després podem triar si volem que es desi el nostre nom per a futures reunions (3) i, finalment, cliquem el botó Join per accedir a la reunió (4).

Com heu vist, només cal prendre un parell de segons per tal d’assegurar-se que el nostre DNI no el veu tothom. Una altre tema és per què aquest número és el nostre nom d’usuari.

Esperem que aquest tutorial us sigui d’utilitat! Us esperem al pròxim i us desitgem un feliç dia de Sant Jordi.

Viva San Jorge!

Imatge de portada elaborada a partir de les següents imatges:

https://live.staticflickr.com/3879/14675290112_bf264f03c6_w.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bb/Zoom_logo.svg/1199px-Zoom_logo.svg.png

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>