El MàriusDrac, al hall de l’institut Màrius Torrres

El MàriusDrac és el resultat d’una activitat transversal plantejada i treballada entre diferents matèries i nivells de les arts plàstiques, concretament entre volum (matèria de modalitat i específica de 1r de batxillerat) i educació visual i plàstica (a tots els cursos de 1r, 3r i optativa de 4t d’ESO).

A la matèria de volum s’ha dut a terme una intervenció directa en una realitat tridimensional i que forma part de l’entorn més proper de l’alumnat, com és el hall de l’Institut Màrius Torres. L’alumnat de volum ha desenvolupat un projecte d’art pobre, que ha consistit en el disseny, creació i realització d’un drac de Sant Jordi a partir de materials que ja estaven al centre, com una malla metàl·lica de galliner, fil
de pescar, roba i d’altres,com les llanes de diferents colors.

De forma paral·lela s’ha proposat a tot l’alumnat de 1r, 3r i 4t d’ESO, que cursen educació visual i plàstica, que faci una escata amb una il·lustració de la temàtica de Sant Jordi. Totes les escates resultants són les que cobreixen la part del cos del MàriusDrac i posen de manifest la creativitat i la capacitat expressiva i comunicativa del nostre alumnat mitjançant el llenguatge visual i l’ús d’algunes de les tècniques graficoplàstiques més habituals, com són els llapis de colors, els retoladors i les aquarel·les.

El MàriusDrac és una més de les activitats transversals entre diferents matèries del mateix àmbit que es porten a terme en el departament d’arts i que mostra la importància de fer intervencions reals en el propi centre educatiu i d’utilitzar diferents recursos i llenguatges artístics entre diferents nivells educatius entre alumnat i professorat implicat, tot treballant de forma cooperativa i aprenent els uns dels altres.

Marta Ballarín, cap del departament d’arts

Direcció i muntatge del projecte: Marta Ballarín i Gemma De Lema, amb les aportacions de Tània Santandreu durant el plantejament inicial.
Professorat de volum: Goretti Borràs, Gemma De Lema i Tania Santandreu.
Professorat de visual i plàstica: Alba Gallart, Goretti Borràs, Gemma De Lema, Olga Olivera i Marc Porta.

Vídeo del MàriusDrac

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *