VINILS, FADO I COLLAGE

Els dies 1 i 3 d’octubre, els alumnes de 2n de Batxillerat que cursem l’assignatura de Disseny vam realitzar un taller de collage coordinat per la Laura Justribó, artista gràfica i museòloga (@doctoratrans). El taller va consistir en modificar, a partir de retalls de revista i diaris, una portada de vinil d’algun/a artista de Fado que tingués rellevància dins d’aquest gènere músical. Mentre feiem el collage la Laura ens anava posant una selecció musical dels artistes que ens havien tocat, de forma aleatòria. Va ser una activitat força interessant.

Les 28 peces resultants estaran exposades entre l’Orfeo i al Cafè del Teatre de l’11 al 30 d’octubre.

Edgar Becerra, Anna Pujol i Clara Profitós

enllaç a lleidatv.alacarta.cat

El 27 de setembre, uns dies abans del taller, la Carolina Blàvia (directora del festival Interfado i la Laura Justribó van venir a realitzar una xerrada-activitat creativa d’inici de curs i van explicar a l’alumnat del Batxillerat d’Arts la seva trajectòria artística, què és el Fado i com es fa un collage a partir de retalls de revistes i diaris. La Carolina, amb l’acompanyament del David Esterri, va interpretar unes peces i va cantar mentre la Laura feia una demostració de com s’intervé una portada d’un disc de vinil amb la tècnica del collage.