Viatge a Andalusia dels alumnes de 1r Batxillerat

andalusia172Els alumnes de 1r de Batxillerat van participar entre els dies 4-7 d’abril en un viatge a Andalusia, concretament a Granada i Màlaga. Amb la intenció de conèixer els orígens i els llocs on es va crear una de les obres referencials de la literatura espanyola, La casa de Bernarda Alba de Federico García Lorca. Van visitar la seva casa museu a la localitat de Valderrubio, on vam comptar amb les explicacions del seu conservador que van ajudar-los a comprendre millor el context familiar i l’època en la qual va créixer el seu autor.

També a Granada, van visitar la casa d’estiu de la família Lorca, la Huerta de San Vicente, on la seva guia, d’origens noguerencs, els va sortir a rebre tot parlant-los català i els va oferir tota mena de comentaris sobre aquell espai, on F.G. Lorca va escriure algunes de les seves obres més representatives i que amb el temps s’ha convertit en un lloc de peregrinació dels més grans artistes del s. XX i XXI, com així ho prova l’exposició fotogràfica permanent que clou la visita.

Per acabar-ho de arrodonir, la visita a l’Alhambra, amb els seus diversos palaus i un guia que no els va deixar quiets, que fins i tot els va fer arrossegar pel terra per adquirir la mateixa visió que devien adoptar els primers ocupants d’aquella meravella arquitectònica, va convertir la ciutat de Granada en un record indeleble.

La visita a Màlaga els va tornar a conduir a un edifici àrab, com va ser l’Alcazaba, els va permetre conèixer la llum del mar Mediterrani a les seves platges i el color fosc de les seves sorres. Van visitar el palau que acull el Museu Thyssen i es van sorprendre amb les instal·lacions del Museu Pompidou, que també ha obert una extensió de la seva seu parisenca. I, com no podia ser d’altra manera, en mig d’una ciutat que semblava viure la imminència de les vacances de Setmana Santa, van visitar una Cofradia i atendre, envoltats de tota mena d’amabilitats, les explicacions dels seus cofrares.

El viatge va resultar intens i ple de nombroses anècdotes que, sens dubte, el faran perdurable durant molt de temps.

camera_fotos