Setmana de la ciència 2023

A l’Institut Màrius Torres hem celebrat la Setmana de la Ciència entre el 10 i 22 de novembre. L’alumnat de batxillerat que estudia ciències, ha preparat i dut a terme un seguit d’activitats i reptes d’allò més atractius i engrescadors per a l’alumnat de 1r, 2n i 3r d’ESO, posant també a la pràctica la competència comunicativa mentre explicaven fets científics i matemàtics d’una forma atractiva i apassionant.

En el disseny d’aquestes activitats s’han tingut en compte també els següents objectius educatius tant amb l’alumnat de l’ESO com de Batxillerat:

• Fomentar les vocacions científiques al nostre alumnat
  • Fomentar les relacions entre diferents nivells educatius
  • Donar a conèixer la relació de la ciència amb diferents aspectes de la nostra vida quotidiana.
  • Desenvolupar la competència comunicativa de l’alumnat amb la divulgació científica.
  • Apropar la ciència a l’alumnat de manera atractiva i engrescadora.

Durant aquesta setmana s’han organitzat tot un seguit d’activitats.

1r ESO

L’alumnat de primer de batxillerat de Reptes Científics Actuals de la Biologia i la Geologia ha ideat sis reptes de biologia i geologia per a l’alumnat de 1r d’ESO.

2n d’ESO L’alumnat de primer de batxillerat de Reptes Científics Actuals de la Física i la Química ha creat 6 reptes de física i química per a l’alumnat de 2n d’ESO.
3r d’ESO L’alumnat de 1r de batxillerat de Matemàtica Aplicada han preparat un seguit d’activitats per a l’alumnat de 3r d’ESO on la probabilitat, l’estadística, els jocs de raonament i la criptografia han estat els protagonistes.
4t d’ESO Han participat en un taller de Reaccions Químiques al CaixaForum de Lleida.
1r de batxillerat

L’alumnat de primer de batxillerat de les optatives de Reptes científics Actuals de la Física i la Química i de Biologia i la Geologia han estat convidats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació-FCRI ha assistit en directe la final de la 5a edició del concurs de monòlegs de ciència en català!

Enllaç de visualització: https://www.youtube.com/watch?v=505jRjvF-k4

En la següent carpeta es poden visualitzar les imatges de les diferents activitats.

Des dels departaments de ciències de l’Institut Màrius Torres ens afegim a les reflexions de Marie Curie, “Estic entre aquells que pensen que la ciència té una gran bellesa”.