PROJECTE MEDITERRANI A 1r d’ESO

p_mediterranea4 p_mediterranea2p_mediterranea3

El dimecres, 21 de desembre, l’alumnat de 1r. d’ESO del Màrius va mostrar a les seves famílies una instal·lació plàstica i audiovisual resultat d’un projecte multidisciplinari que, sota el títol de “Mediterrani”, s’ha treballat en diferents àrees.

Hi van assistir una vuitantena de familiars d’alumnes  per veure tot allò que havien estat treballant els seus fills i filles. Els propis alumnes han estat els guies de la visita.

Dintre d’aquest projecte, i durant aquest primer trimestre de curs, l’alumnat ha realitzat tasques ben diverses que els han permès ampliar els seus coneixements sobre aquest mar.

Han conegut de primera mà per què hi havia restes de peixos del Mediterrani al pou de Els Vilars d’Arbeca en una sortida al jaciment; els viatges que va fer Ramon Llull per aquest mar, al Museu de Lleida, i alguns aspectes geològics, biològics i de medi ambient en l’exposició Mediterrani del Caixa Fòrum.

A més, han gaudit recitant poemes en diferents llengües que es parlen a la riba del Mediterrani, han assistit a xerrades sobre els refugiats i la immigració a càrrec de la Creu Roja, han gravat sons marins, i fins i tot s’han atrevit amb Plató.

Tot l’alumnat s’ho ha passat molt bé i el resultat final ha estat espectacular: un gran fons marí amb la síntesi de tot el que han après.

p_mediterranea1p_mediterranea5

Projecte Mediterrani from Ins Màrius Torres on Vimeo.