Nadal 2023

El passat 20 de desembre vam viure Nadal a l’institut. L’esperit nadalenc ja havia arribat amb el Concurs de portes nadalenques, amb el que es van decorar les portes de primer cicle i l’Aula d’Acollida. La decisió es va fer tan difícil que es va decidir donar dos premis per nivell i finalment, les portes premiades van ser:

• 1r d’ESO A i B
  • 2n d’ESO A i C
  • 3r d’ESO C i E
  • 4t d’ESO B i E
  • Aula d’Acollida

Després de fer algunes activitats nadalenques a classe a primeres hores del matí, l’alumnat va passar per la cafeteria per buscar l’esmorzar: coca i xocolata desfeta que estava per llepar-se’n els dits.

Amb la panxa plena, qui va voler va apuntar-se al taller de ioga nadalenc, conduït per la professora del centre Dolors Rovira, per començar les vacances amb bona energia.

L’alumnat de l’Aula d’Acollida van apropar-se a la tradició catalana de cagar el tió i van llegir unes postals que els enviaven alumnes de l’Institut Guindàvols felicitant-los les festes. Ells, prèviament, també van elaborar, decorar i enviar les seves. Gràcies pels vostres missatges!

A més, l’alumnat de 2n de Batxillerat d’Arts va organitzar un Mercat de creacions artístiques, on venien souvenirs, detalls, postals, adhesius… Tot artesanal i amb molta creativitat! Va rebre molta afluència de gent i vam poder aprofitar per comprar algun detallet per Nadal.

El dia, com no podia ser d’una altra manera, es va acabar amb el Festival de Nadal: llum, color, música i molta màgia! L’alumnat de primer cicle va ballar danses de diversos indrets del món, van cantar nadales tradicionals o la cançó de La volta al món en 80 dies que l’alumnat de 2n d’ESO havia treballat durant el projecte globalitzat del primer trimestre. Els de batxillerat artístic també hi van actuar acompanyats d’instruments.

Per acabar, us deixem l’enllaç a la nadala “Nit de pau” que ha compost l’alumne de 1r de Batxillerat Jordi C., amb la voluntat de denunciar la violència que hi ha al món, especialment l’actual conflicte que hi ha a la franja de Gaza i la guerra a Ucraïna. Esperem que us agradi i que serveixi per reflexionar.